Анализа на прашалници за прибирање податоци за стратегии за учење и усвојување вокабулар

  • Бранка Гривчевска Филолошки факултет „Блаже Конески“ Скопје, Северна Македонија
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.37834/GZF2247-48289g
Клучни зборови: лексика, лексичка компетенција, стратегии за изучување и усвојување, наставни техники, прашалник

Апстракт

The main goal of this paper is to present considerations related to the teaching and learning of vocabulary in primary schools in Macedonia, where Italian is taught as a second foreign language. For the purposes of the research, two types of questionnaires(surveys) were conducted, each consisting of a dozen questions, one intended for Italian language teachers and the other, for students from 15 elementary schools. Through the analysis of the data from the questionnaires, we tried to identify the strategies for studying and acquiring the vocabulary (lexical competence) applied by the students on the one hand, and on the other hand, the approaches and methods applied by their teachers in the teaching of the Italian language.

Downloads

Download data is not yet available.

Референци

Димитров, В. Н., Митрева Е., Серафимова, М. (2017). Методологија на научно истражувачка работа, Штип, 322 стр.
Митковска Јованова, С., Постапки и инструменти за собирање на податоци – Тестирање и тестови на знаења, pdf.
Никодиновска, Р. (2009) Дидактика и евалуација на преведувањето од италијански јазик на македонски и обратно, УКИМ.
Oxford, R. (1990) Strategy Inventory for Language Learning, SILL, Oxford.
Објавено
2024-04-23
Рубрика
Трудови од втор и од трет циклус студии