МАГИЧНИОТ РЕАЛИЗАМ И НЕГОВИТЕ РЕЛАЦИИ СО ЕКСПРЕСИОНИЗМОТ, НАДРЕАЛИЗМОТ И ФАНТАСТИКАТА
Sažetak
Во оваа студија се настојува да се одгатне суштина на концептот на магичниот реализам, преку проучување на релациите кои тој ги остварува со другите уметнички движења и области како што се експресионизмот, надреализмот и фантастиката. Целата на ова истражување е да обезбеди теоретска експликација на магичниот реализам како феномен, стил на изразување, постапка во уметничката креација, кој најпрво се појавува во германското постекспресионистичко сликарство во дваесеттите години на дваесеттиот век. Оттаму и оттогаш, тој набргу се распространува низ различните уметнички форми (литература, театар, филм) и традиции (европска, руска, латиноамериканска) и станува еден од најкористените уметнички изрази во 20-тиот век. Преку релациите со веќеспоменатите уметнички области, потенцирани се магично-реалистичната приемчивост и комуникативност со наведените области, но и нејзиниот статус на автономна стилско-уметничка постапка, која се карактеризира со нова објективизација на стварноста и со специфично изразување. Со помош на применетиот компаративен и со аналитичкиот метод, направено е нијансирање на варијациите на феноменот на магичниот реализам, условени пред сè од контекстите во коишто тој се појавува.
Downloads
##submission.citations##
Bontempelli, Massimo. 1978. Opere scelte. Milan.
https://it.wikipedia.org/wiki/Massimo_Bontempelli
Garuba, Harry (2003). Explorations in Animist Materialism: Notes on
Reading/Writing African Literature, Culture, and Society. Public Culture.
Guenther, Irene. 1995. Magic Realism, New Objectivity and the Arts during the
Weimar Republic. in Magical Realism.(Theory, History, Community). Edited
by Lois Parkinson Zamora and Wendy Faris. Duke University Press. Durham
and London.
Zemjatin Jevgenij. 1975. Savremena ruska literature. vo Roman. Nolit.Beograd.
Carpentier, Alejo. 1995. The Baroque and the Marvelous Real. in Magical
Realism.(Theory, History, Community). Edited by Lois Parkinson Zamora and
Wendy Faris. Duke University Press. Durham and London.
Kajoa, Rože. 1978. Od bajke do naručne fantastike. vo Narodna bajka u modernoj
književnosti. Nolit.Beograd.
Kalin, Boris. 1983. Povjest filozofije. Školska knjiga. Zagreb.
Капушевска Лидија. 2003. Поетика на изненадувањето. Магор. Скопје.
Konstantinović, Zoran.1967. Ekspresionizam.Obod.Cetinje.
Leal, Luis. 1995. Magical Realism in Spanish American Literature. in Magical
Realism.(Theory, History, Community). Edited by Lois Parkinson Zamora and
Wendy Faris. Duke University Press. Durham and London.
Mena, Lusila-Ines, 1978. Ka teoriskoj formulaciji magiskog realizma. Vo Delo,
XXIV, broj.8-9. Beograd.
Mabij, Pjer. 1973. Ogledalo čudesnog. Beograd, Nolit.
Platon, 1975. Protagora. Sofist. Zagreb. Naprijed.
Pratchett, Terry by Linda Richards. Januarymagazine.com.2002.Retrieved February
17, 2008. http://januarymagazine.com/profiles/tpratchett2002.html
Rasel, Bertrand.1962. Istorija zapadne filozofije. Kosmos.Beograd.
Ро Франц. 2012. Магичен реализам. Постекспресионизам. во Магичен
реализам. уредила Јасмина Мојсиева-Гушева.Дијалог.Скопје.
Симпкинс, Скот. 2012. Изворите на магичниот реализам/Додатоци на
магичниот реализам во латиноамериканската литература. во Магичен
реализам. уредила Јасмина Мојсиева-Гушева.Дијалог.Скопје.
Todorov, Cvetan. 1987. Uvod u fantastičnu književnost. Rad: Beograd.
Урошевиќ, Влада. 1988. Демони и галаксии. Македонска книга. Скопје.
Faris, Wendy B. (2004) Ordinary Enchantments: Magical Realism and the
Remystification of Narrative. Nashville: Vanderbilt University Press.
Flores, Angel. 1995. Magical realism in Spanish American Fiction. in Magical
Realism.(Theory, History, Community). Edited by Lois Parkinson Zamora and
Wendy Faris. Duke University Press. Durham and London.
Autori predstavljaju časopisu originalne radove temeljene na rezultatima vlastitih istraživanja. Suautori su osobe koje su u značajnoj mjeri doprinijele radu. Autor (i suautori) šalju članak zajedno s popunjenim Prijavnim obrascem (Paper Submission Form) koji ujedno ima svrhu suglasnosti s objavljivanjem rada.
Časopis prima neobjavljene znanstvene radove. Ne primaju se članci koji u velikoj mjeri ponavljaju već objavljene radove autora. U ponavljanja se ubraja kompilacija, odnosno tekst sastavljen od isječaka iz objavljene monografije ili od isječaka iz nekoliko drugih radova. Nedopustivi su plagijati i pretjerano citiranje tuđih radova (trećina ukupnoga opsega članka, ili više). Svi citati, posuđeni ulomci i građa trebaju biti popraćeni uputnicom na izvornik, odnosno na autora i primarni izvor. U slučaju ako je udio tuđeg teksta prevelik, autoru će se preporučiti skraćivanje citata i proširenje opsega originalnoga teksta.
Autor treba dobiti sva potrebna dopuštenja za korištenje posuđene građe (ilustracije i sl.), a za koja on ne posjeduje autorska prava. Autor jamči da članak ne sadrži podatke koji nisu pogodni za javno objavljivanje, između ostaloga i tajne podatke.
Popis literature obuhvaća samo one bibliografske jedinice i poveznice koje su zaista upotrijebljene tijekom istraživanja i koje su u tekstu
Preporuka je da se u tekstu navedu podaci o financijskoj podršci provedenog istraživanja (ako ona postoji). Također se može navesti i zahvala kolegama koji su pripomogli nastanku rada, a koji nisu suautori.
Predajući uredništvu rukopis i Prijavni obrazac autor je službeno dao suglasnost da se njegov rad objavi u časopisu Filološke studije. Autor je i dalje vlasnik autorskih prava članka. Autori imaju pravo povući članak u bilo kojoj fazi njegova razmatranja (do trenutka njegove objave na internetskoj stranici) uz to da trebaju o tome pismeno obavijestiti uredništvo.
Objava članaka je besplatna. Sadržaj je dostupan uz licencu Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.