СОЦИЈАЛНА ИНКЛУЗИЈА НА ДЕЦАТА СО ИНТЕЛЕКТУАЛНА ПОПРЕЧЕНОСТ И ДЕЦАТА СО ЦЕРЕБРАЛНА ПАРАЛИЗА
Keywords:
социјална іпіклузија, интеракција, семејство, наставници, врснициAbstract
Интегритетот на личноста на човекот е основа на неговиот опютествен статус, па поради тоа без обsир на развиеноста на опютеството, поединецот води перманентяа битка за пегова афирмација и егзистенција. Битката на социјализација, процес на интеракција во која новиот член во опютествената заедница усвојува знаеіьа, веютини, навики, норми, вредности и други сознанија што се неопходни за успеівно интегрираіье во опютествената rpyпa яли во поівироката заедница е многу потеівка и подолготрајна за лицата со разлияен степен и вид на инвалидност.
Целта ва натето истражуваюе 6eme да се утврдат взаемните односи во семејството како и во средината, со врсниците, наставниците и некои лични особини како: дружепубивост, доминантност и юубопитност на децата со интелектуална попреченост и децата со церебрална парализа. Применувајkи ги каузалниот и методот на дескриптивна анализа, техниката на тествраюе и тестот на Рене Жил за испитуваюе на социјални и семејни одвоси, 6ea собрани податоците од примерок составен од 12 деца со церебрална парализа на возраст од 5 до 20 години и 28 деца
со лесна интелекутална попреиеност на возраст од 7 до 20 годиии. Податоците 6ea табелирани и статистички обработени со примета на хи- квадрат тестот.
Анализата на резултатите посочи дека двете групи на испитаници на помала возраст се повеке приврзани за мајката, но во подоцнежниот период преовладува поврзаноста на момчиюата со таткото и копираюето како модел, од останатиге групи се забележува поголема приврзаност кон наставникот. Разлика помегу грузите се забележува во дистанцираноста и адекватното социјално однесуваюе, кај момчитата со интелектуална попреченост и девојчипата со церебрална парализа се забележува поголема дистанцираност и адекватно социјално однесувате.
Можеме да заклучиме дека двете групи не се приспособени во целост кон луfето и средината која ги опкружува.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions.
The journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions.