КРЕАЦИЈА И ТРАНСФОРМАЦИЈА НА СВЕТИ ПРОСТОРИ: ВРЗ ПРИМЕРОТ СО САМОВИЛСКИТЕ МЕСТА

  • Dragica Popovska Институт за национална историја, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“, Скопје, Македонија

Аннотация

Трудот се фокусира на македонските свети места идентификувани како самовилски, и нивната трансформација низ времето, како во поглед на нивната надворешност, така и во поглед на „вградените“ културни вредности. Предмет на анализа се податоци од сопствени теренски истражувања, спроведени во текот на 2014 година, во местата: Самовилска вода во с. Зубовце, Кумановско и Лековита вода/Црква Св. Кузман и Дамјан во с. Говрлево, Скопско. Целта е да се прикажат наративите, верувањата и практиките поврзани со местата и начинот на кој овие разбирања се развиваат и трансформираат низ времето, преземајќи елементи од христијанската традиција.

Скачивания

Данные скачивания пока не доступны.

Литература

Alderman, Derek H. 2008. Place, Naming and Interpretation of Cultural Landscapes.
In: The Ashgate Research Companion to Heritage and Identity. Eds. Brian
Graham, Peter Howard. London: Ashgate Press. 195-213.
Coleman, Elizabeth Burns and White, Kevin. 2006. Stretching the sacred. Во:
Negotiating the Sacred: Blasphemy and Sacrilege in a Multicultural Society.
Camberra: The Australian National University, E press. 65-78.
Elijade, Mirča. 2004. Sveto i profano: priroda religije. Beograd: Alnari, Tabernakul.
Popovska, Dragica. 2014. Macedonian Sacred Stone Sites as Pilgrimage and Tourist
Attraction. Во: Pilgrimage and Sacred Places in Southeast Europe: History,
Religious Tourism and Contemporary Trends, ed. Mario Katic, Tomislav
Klarin, Mike McDonald. Volume 14 of Studies on South East Europe.
Münster: Lit Verlag. 65-77.
Shubert, Gabriela, 1984. Konac, vrpce i tkanina kao magiska sredstva narodne
medicine u jugoistočnoj Evropi. Македонски фолклор. XVII. 33. Скопје.
135-151.
Thorley, Anthony, Gunn M. Celia. 2008. Sacred Sites: An Overview, A report for
the Gaia Foundation 2007. Достапно на: http://www.sacredland.org/media/Sacred-Sites-an-Overview.pdf
Wang, Shu-Yi. 2008. Tradition, Memory and the Culture of Place: Continuity and
Change in Ancient City of Pingyao, China. ProQuest LCC.
Вражиновски, Танас. 1998. Народна митологија на Македонците. Кн. 1.
Скопје: Институт за старословенска култура-Прилеп, Матица
македонска-Скопје.
Вражиновски, Танас. 1998а. Народна митологија на Македонците. Кн. 2.
Етнографски и фолклорни материјали. Скопје: Институт за
старословенска култура-Прилеп, Матица македонска-Скопје.
Вражиновски, Танас. 2000. Речник на народната митологија на Македонците.
Прилеп-Скопје: Институт за старословенска култура-Прилеп,
Книгоиздателство Матица македонска, Скопје.
Кнежевић, Сребрица. 1997. Храната како комуникативен вид на културата.
Етнолог. 7-8. Скопје. 29-64.
Кулишић, Ш. П. Ж. Н., Петровић. Н., Пантелић. 1970. Српски митолошки
речник. Београд: Библиотека Синтезе, Нолит.
Поповска, Драгица. 2012. Мистиката на каменот. Скопје: Институт за
национална историја.
Раденковић, Љубинко. 1997. Хлеб у народној магији Балканских Словена. Во:
Хлябьт в славянската култура, Етнографски институт с музей – БАН.
София. 145-155.
Опубликован
2019-10-22
Как цитировать
Popovska, D. (2019). КРЕАЦИЈА И ТРАНСФОРМАЦИЈА НА СВЕТИ ПРОСТОРИ: ВРЗ ПРИМЕРОТ СО САМОВИЛСКИТЕ МЕСТА. Филологические заметки, 13(2), 18-29. извлечено от https://journals.ukim.mk/index.php/philologicalstudies/article/view/405
Раздел
Философско-культурологические проблемы