ХИПОТЕЗАТА ЗА АСИМЕТРИЧНО УСВОЈУВАЊЕ НА НЕМАЈЧИН ЈАЗИК ВО ПОЧЕТНИТЕ СТАДИУМИ НА ЈАЗИЧЕН РАЗВОЈ КАЈ ДЕЦА И ВОЗРАСНИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Апстракт
Целта на овој труд е да даде придонес кон истражувањата во областа усвојување на немајчин јазик преку анализа на ефектите на возраста во почетните стадиуми на морфосинтаксичкиот развој на немајчиниот јазик. Пишуван е во генеративната теориска рамка за граматика и усвојување јазик, во која директно споредување на деца и возрасни изучувачи на немајчин јазик ретко се истражувало, од што се произлезени неколку теориски хипотези, поддржани со контрадикторни емпириски резултати. Во конкретниот труд, почетните ефекти на возраста се проучувани низ призма на морфосинтаксичкиот развој на јазикот цел. Поконкретно, [± strong] параметарот на универзалната граматика и поместувањето на лексичкиот глагол (V-raising) се земени како предмет на лингвистичка анализа, бидејќи овој параметар има различни вредности во двата јазика, [- strong] во англискиот и [+ strong] во македонскиот јазик.Учесници во експерименталниот дел од трудот се група деца (возраст 8-11 години) и група возрасни (возраст 20-60 години), сите родени говорители на македонскиот јазик и почетници во изучувањето на англискиот јазик. Тестирани беа по четиринеделна настава на англиски јазик,специјално создадена со фокус на (не)поместувањето на лексичкиот глагол (V-raising), како феномен во англискиот јазик.Заклучокот во трудот е дека децата и возрасните усвојувачи на немајчин јазик делат сличности, но и квалитативни разлики во почетните фази на овој развоен процес. Двете возрасни групи се слични во синтаксичкиот развој на јазикот цел, додека пак се разликуваат во усвојувањето на морфолошките наставки на лексичките глаголи, при што само возрасните изучувачи покажуваат значителни тешкотии (со што се поддржува хипотезата за асиметрично усвојување). И двете групи, пак, се разликуваат во развојот на овој јазичен елемент, од деца кои го усвојуваат англискиот јазик како мајчин.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Copyright © 2014 Blaže Koneski Faculty of Philology, Skopje
Journal of Contemporary Philology (JCP)
Современа филологија
Референци
Bisschop, J. (1998). Verschille in verwerving: Adjectivale flexie bie eerste en tweede taalverwervers an het Nederlands [Differences in acquisition: Adjectival inflection in first and second language learners of Dutch]. MA thesis. Utrecht: University of Utrecht.
Bloom, L. and Lahey, М. (1978). Language development and language disorders. New York: John Wiley.
Chomsky, N. (1986). Knowledge of language: its nature, origin and use. New York: Praeger.
Culicover, P. W. (1997). Principles and parameters: An introduction to syntactic theory. Oxford: Oxford University Press.
De Bot, K. (2014). The effectiveness of early foreign language learning in the Netherlands. Studies in Second Language Learning and Teaching, 4(3): 409–18.
Epstein, S., Flynn, S. and Martohardjono, G. (1996). Second language acquisition: theoretical and experimental issues in contemporary research. Brain and Behavioral Sciences, 19: 677–758.
Haegeman, L. (1994). Introduction to government and binding theory. Oxford: Blackwell.
Hilles, S. (1991). Access to Universal Grammar in second language acquisition. In L. Eubank (ed.). Point counterpoint: Universal Grammar in second language acquisition, 305–338. Amsterdam: John Benjamin Publishers.
Immelmann, K. and Suomi. S. (1981). Sensitive phases in development. In K. Immelmann et al. (eds.) Behavioral development, 395–431. The Bielefelt interdisciplinary project. Cambridge: Cambridge University Press.
Krashen, S. D., Long, M. and Scarcella, R. C. (1979). Age, rate and eventual attainment in second language acquisition. TESOL Quarterly, 13: 573–82. Reprinted in Krashen, S. D., R. C. Scarcella and M. Long (eds.). (1982). Child-adult differences in second language acquisition. Rowley, MA: Newbury House Publishers, Inc.
Krashen, S. D., Scarcella, R. C. and Long, M. (eds.) (1982). Child-adult differences in second language acquisition. Rowley, MA: Newbury House Publishers, Inc.
Lamendella, J. (1977). General principles of neurofunctional organisation and their manifestation in primary and non-primary language acquisition. Language Learning, 27: 155–96.
Lenneberg, E. (1967). Biological Foundations of Language. New York: Wiley.
Long, M. (1990). Maturational constraints on language development. Studies in Second Language Acquisition, 12: 251–285.
Newport, E. (1990). Maturational constraints on language learning. Cognitive Science, 14: 1–28.
Nikolov, M. and Mihaljević Djigunović, J. (2006). Recent research on age, second language acquisition and early foreign language learning. Annual Review of Applied Linguistics, 26: 234–260.
Patkowski, M. S. (1990). Age and accent in a second language: a reply to James Emil Flege. Applied Linguistics, 11: 73–89.
Penfield, W. and Roberts, L. (1959). Speech and brain mechanisms. Princeton, N.J.: Princeton University Press.
Pollock, J-Y. (1989). Verb movement, UG and the structure of IP. Linguistic Inquiry, 20: 365– 424.
Punt, L. (1998). Adjectivale flexie en verwerving: De verschillen tussen eerste en tweede taalverwervers van het Nederlands [Adjectival inflection and acquisition: The differences between first and second language learners of Dutch, summary in English by Sharon Unsworth]. MA thesis. Utrecht: University of Utrecht.
Radford, A. (1990). Syntactic theory and the acquisition of English syntax. London: Basil Blackwell Ltd.
Radford, A. (1992). The acquisition of the morphosyntax of finite verbs in English. In J. M. Meisel (ed.). The acquisition of verb placement, 23–62. Dordrecht: Kluwer.
Schaeffer, J. (2000). Direct object scrambling and clitic placement: Syntax and pragmatics. Amsterdam: John Benjamins.
Schwartz, B. D. (1992). Testing between UG-based and problem-solving models of L2A: Developmental sequence data. Language Acquisition, 2: 1–19.
Schwartz, B. D. (2003). Child L2 acquisition: Paving the way. In B. Beachley et al. (eds.). Proceedings of the 27th Annual Boston University Conference on Language Development, 26–50. Somerville, MA: Cascadilla Press.
Singleton, D. (2005). The critical period hypothesis: A coat of many colours. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 43: 269–285.
Unsworth, S. (2002a). Differences and similarities in developmental patterns in child L1, child L2 and adult L2 acquisition. Paper presented at Experimental Linguistics Talks, Utrecht.
Unsworth, S. (2002b). Young (and older) L2 learners and Dutch scrambling. In M. Cazzoli Goeta, S. Pourcel and L. Van Espen (eds.). Proceedings of the Fifth Durham Postgraduate Conference in Theoretical and Applied Linguistics, 205–214. Durham: School of Linguistics and Language.
Weerman, F. (2002). Dynamiek in taal en de explosie van de Neerlandistiek [Dynamics in language and the explosion of Dutch (booklet for inaugural professional lecture, English translation by Sharon Unsworth)]. Amsterdam: University of Amsterdam.
White, L. (1990/1991). The verb movement parameter in second language acquisition. Language Acquisition, 1: 337–60.
White, L. (1992). Long and short verb movement in second language acquisition. Canadian Journal of Linguistics, 37: 273–86.
White, L. (1996). Universal Grammar and second language acquisition: Current trends and new directions. In W. C. Ritchie and T. K. Bhatia (eds.). Handbook of second language acquisition, 85–116. USA: Academic Press.
White, L. (2003). Second language acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.