ОПШТЕСТВЕНАТА САТИРА ВО МЕДИУМСКИТЕ КАРИКАТУРИ ЗА KОВИД-19 ВО БРЕГОТ НА СЛОНОВАТА КОСКА: МУЛТИМОДАЛНА КРИТИЧКА АНАЛИЗА НА ДИСКУРСОТ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Таџудин Абуданрин Асунирен

Апстракт

Овaа статија користи интердисциплинарен пристап, кој вклучува сатира, мултимодалност и критички дискурс за да ја истражи интеракцијата помеѓу семиотичките модуси што се користат во карикатурите за КОВИД-19 во списанието Gbich!. Во статијата се истражува како карикатурите ја прикажуваа социоекономската и политичка реалност на граѓаните на Брегот на Слоновата Коска за време на пандемијата, и како тие служеа како алатка за подигнување на јавната свест, за критикување на владините и на глобалните (не)дејствувања и за поткопување на постојните традиционални структури и практики. Студијата се темели на единаесет избрани карикатури за КОВИД-19, објавени на насловната страница на Gbich!, влијателен сатиричен и хумористичен весник кој се објавува во Брегот на Слоновата Коска. Собраните податоци се анализирани низ призмата на Кајперовата перцептивна теорија на сатирата, како и преку мултимодалната критичка анализа на дискурсот, според Мејчин и Маир. Резултатите од истражувањето покажуваат дека весникот ги сатиризираше прашањата кои се однесуваа на домашните, локалните и глобалните дискурси за време на пандемијата. Тоа ја нагласи динамиката на моќта во рамките на фамилијарната структура, во текот на кризата, како и релацијата помеѓу вирусот, граѓаните и светските ентитети. Во заклучокот се потцртува дека весникот поттикнуваше дискусија за родовите улоги и очекувања, за управувањето со информациите и со кризите и за давањето предност на реакциите за време на кризи. На ваков начин, весникот во јавноста ја искажа својата идеолошка позиција во однос на солидарноста, моќта и бракот.

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Како да цитирате
Абуданрин Асунирен, Таџудин. 2024. “ОПШТЕСТВЕНАТА САТИРА ВО МЕДИУМСКИТЕ КАРИКАТУРИ ЗА KОВИД-19 ВО БРЕГОТ НА СЛОНОВАТА КОСКА: МУЛТИМОДАЛНА КРИТИЧКА АНАЛИЗА НА ДИСКУРСОТ”. Journal of Contemporary Philology 7 (2), 131-50. https://journals.ukim.mk/index.php/jcp/article/view/2753.
Рубрика
Culture

Референци

Abd El-Aal Sultan, A. (2021). Fighting COVID-19 with fun: Multimodal discourse analysis of Egyptian coronavirus webcomics. [Online] Cairo Studies in English, (2): 4–24. Available from: https://doi.org/10.21608/cse.2022.48096.1074 [Accessed: September 30th, 2023]
Alabi, O. S. (2020). Crisis communication and coping strategies during COVID-19 pandemic: A content analysis of coronavirus cartoons and comics (CCC). SSRN Electronic Journal, 1–16.
Alkhresheh, M. M. (2020). Semiological discourse analysis of the editorial cartoons of international newspapers on COVID-19. [Online] Indian Journal of Forensic Medicine & Toxicology, 14 (4): 6169–6179. Available from https://doi.org/10.37506/ijfmt.v14i4.12564 [Accessed: September 12th, 2023]
Asiru, H. T. and Bello, S. (2021). A linguistic and literary analyses study of selected cartoons on the novel Covid-19 pandemic in Nigeria. [Online] African Identities. 679– 702. Available from https://doi.org/10.1080/14725843.2021.1963671 [Accessed: November 13th, 2023]
Cucinotta, D. and Vanelli, M. (2020). WHO declares COVID-19 a pandemic. [Online] Acta Biomed, 91 (1): 157–160. Available from https://doi.org/10.23750/abm.v91i1.9397 [Accessed: September 10th, 2023]
Fairclough, N. (2003). Analysing Discourse: Textual Analysis for Social Research. London: Routledge.
Gbich! Newspaper, Nos. 1062, 1065, 1066, 1068, 1095. https://gbich.net/ [Accessed:
September 24th, 2022]
Gill, K. A. and Lennon, H. (2022). Conformity through fear: A multimodal critical discourse analysis of COVID-19 information adverts. CADAAD, Journal of Critical Approaches to Discourse Analysis across Disciplines, 14 (1): 22–44.
Glez, Damien. 2012. Gbich!, un éclat de rire ivoirien. http://www.slateafrique.com/1823/journal-gbich-coup-de-poing-mediatique. [Accessed: September 24h, 2022]
Hameed, A. and Afzal, N. (2021). Visualising pandemic issues: A semiotic study of contemporary Arab media cartoons on COVID-19. [Online] Eurasian Journal of Applied Linguistics, 7 (2): 84–102. Available from http://dx.doi.org/10.32601/ejal.911507 [Accessed: September 10th, 2023]
Hussein, A. T. and Aljamili, L. N. (2020). COVID-19 humor in Jordanian social media: A socio-semiotic approach. [Online] Heliyon, 6 (12) : 1–12. Available from https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e05696. [Accessed: September 10th, 2023]
Imperial, D. (2020). Constructing myths via art of controversy: A semiotic analysis on political cartoons. [Online] International journal of linguistics and translation studies,
1 (3): 81– 99. Available from https://doi.org/10.36892/ijlts.v1i3.53 [Accessed:
September 10th, 2023]
Jeune Afrique 2010. Média : Un coup de Gbich!, https://www.jeuneafrique.com/196733/societe/m-dias-un-coup-de-gbich/, [Accessed: September 24th, 2022]
Joubert, M. and Wasserman, H. (2020). Spikey blobs with evil grins: Understanding portrayals of the coronavirus in South African newspaper cartoons in relation to the public communication of science. [Online] Journal of Science Communication 19 (07):


A08, 1-26. Available from https://doi.org/10.22323/2.19070208 [Accessed: August 30th, 2023]
Kuiper, K. (1984). The Nature of Satire. Poetics, 13 (6): 459–473. [Online] Available from https://doi.org/10.1016/0304-422X(84)90018-4 [Accessed] July 3rd, 2022]
Le Petit Robert, dictionnaire alphabétique et analogique de la langue française. (2020).
Paris : Dictionnaire Le Robert.
Machin, D. and Mayr, A. (2012). How to Do Critical Discourse Analysis: A Multimodal Introduction. Los Angeles: Sage Publications.
Marissa, K. L. E. and Tan, S. (2023). Communication as 'graphic medicine'. A multimodal social semiotic approach. In S. Tan and K. L. E. Marissa (eds.). Discourses, modes, media and meaning in an era of pandemic. A multimodal discourse analysis approach, 42–66. New York: Routledge.
Ogbodo, Jude. N., Emmanuel C. O., Blessing E., and Emem, O. (2024). Mainstreaming and Weaponizing Satire in Nigerian Journalism Practice. Journalism and Media 5: 219–232. https://doi.org/10.3390/ journalmedia5010015 [Accessed: 03rd November, 2024]
Robingah, R. (2020). Pierce's semiotics analysis on Benny's cartoons related to Covid 19 issues. [Online] Journal of Language and Literature 8 (1). 86–95. Available from https://doi.org/10.35760/jll.2020.v8i1.2564 [Accessed: November 11th, 2023]
Sani, K. A., Budiarsa, M., Laksana, I. K. D. and Simpen, I. W. (2021). Discourse structure of Covid 19 edition cartoon: Critical discourse analysis. [Online] The International Journal of Social Sciences World TIJOSSW, 3 (1): 51–64. Available from https://doi.org/10.5281/zenodo.4474803. [Accessed: September 25th, 2022]
Singh, R. K. (2012). Humour, irony and satire in literature. International Journal of English and Literature (IJEL), 3 (4): 65–72.
Trisnayanti, Ni M. D., Pratiwi, D. P. E. and Candra, K. D. P. (2021). Discovering hidden messages in COVID-19 advertisement "Stay Home Save Lives": A semiotic analysis. [Online] RETORIKA: Jurnal Ilmu Bahasa, 7 (1) : 25–31. Available from https://doi.org/10.22225/jr.7.1.3137.25-31 [Accessed: September 10th, 2023]
Van Dijk, T. A. (1993). Principles of critical discourse analysis. [Online] Discourse & Society, 4 (2). 249–83. Available from https://doi.org/10.1177/0957926593004002006 [Accessed: November 11th, 2023]
Wang, Y. (2021). The metaphors and its critical analysis in COVID-19-related cartoons. [Online] Open Journal of Modern Linguistics 11 (4): 539–554. Available from 10.4236/ojml.2021.114041 [Accessed: September 10th, 2023]
Wodak, R. and Meyer, M. (2009). Critical discourse analysis: History, agenda, theory and methodology. In R. Wodak & M. Meyer (eds.). Methods of critical discourse analysis, 1– 33. London: Sage.
Wong, K., Man, S. and Chan, A. H. S. (2022). Subjective wellbeing and work performance among teachers in Hong Kong during the COVID-19 pandemic: Does autonomy support moderate their relationship? [Online] Sustainability, 14 (19) 12092: 1–14. Available from https://doi.org/10.3390/su141912092 [Accessed: November 16th, 2023]
World Health Organization. 2019. Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.
[Accessed: September 10th, 2020]
Zhang, Y., Tan, R., Marissa, K. L. E. and Tan, S. (2023). Defamiliarise to engage the public. A multimodal study of a science video about COVID-19 on Chinese social media. In S. Tan & K. L. E. Marissa (eds.). Discourses, modes, media and meaning in an era of pandemic. A multimodal discourse analysis approach, 160–177. New York: Routledge.