РЕТОРИЧКИ СТРАТЕГИИ ВО ТЕКОТ НА ШТРАЈКОТ НА ЖЕНИТЕ ВО ПОЛСКА: ДИФУЗИЈА НА СЕМИОТИЧКА НЕПОСЛУШНОСТ ПРЕКУ ПРОТЕСТНИ БАНЕРИ И ОБЕЛЕЖЈА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олга О’Тул

Апстракт


Оваа статија претставува студија на динамиката на современите протестни движења во дигиталната ера и се фокусира, поконкретно, на протестите за време на Штрајкот на жените во Полска. Со примена на социолошката теорија на дифузија, статијата ги проучува начините на кои овие движења прифаќаат и прилагодуваат протестни стратегии низ призмата на семиотиката, јазикот и културните референции, во контекст на влијанието од интернетот. Црпејќи податоци од повеќе извори, меѓу кои се и социјалните медиуми, статијата ја истражува улогата на хаштег-активизмот, метафората, вулгарноста и културните обележја во обликувањето на дискурсот и во симболичното изразување на незадоволство. Глобализацијата на протестот, особено преку употребата на англискиот јазик како лингва франка, е нагласена како значаен аспект на протестната реторика којашто се развива за време на Штрајкот на жените во Полска, кој зема замав во 2016, 2020 и во 2021 година. Анализата открива нов бран семиотичка непослушност, којашто применува лингвистички експресивни стратегии на англиски јазик, како и пејоративен јазик и метафора за да се пренесе општествено важна порака. Таа претставува симбол на поширокиот глобален политички дискурс на еднаквост и солидарност, коишто
ги преминуваат географските граници. Оваа студија дава свој придонес за разбирање на современите протестни формации и на нивната дифузија во дигиталната ера, нагласувајќи го преобразувачкиот квалитет што го поседува јазикот во форма на национален протест.

 

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Рубрика
Linguistics

Референци

Bamberg, M., De Fina, A., and Schiffrin, D. (2011). Discourse and identity construction. In (Eds.) S.J. Schwartz, K. Luykx, V.L. Vignoles, Handbook of identity theory and research, 177–199. New York: Springer.
Bendyk E. (2012). Bunt Sieci. Warsaw: Polityka Spółdzielnia Pracy.
Bennett, W. L., and Segerberg, A. (2012). The logic of connective action: Digital media and the personalization of contentious politics. Information, communication & society, 15 (5): 739–768.
Bonilla, Y., and Rosa, J. (2015). # Ferguson: Digital protest, hashtag ethnography, and the racial politics of social media in the United States. American ethnologist, 42 (1): 4–17.
Britannica, T. Editors of Encyclopaedia (2024, January 17). metaphor. Encyclopedia Britannica Online. https://www.britannica.com/art/metaphor
Carney, N. (2016). All lives matter, but so does race: Black lives matter and the evolving role of social media. Humanity & Society, 40 (2): 180–199.
Chabot, S., and Duyvendak, J. W. (2002). Globalization and transnational diffusion between social movements: reconceptualizing the dissemination of the Gandhian repertoire and the "coming out" routine. Theory and Society, 31 (6): 697–740.
Chałupnik, M., and Brookes, G. (2022). Discursive acts of resistance: A multimodal critical discourse analysis of All-Poland Women's Strike's social media. Gender & Language, 16 (3): 308–333.
Cox, J. M. (2017). The source of a movement: Making the case for social media as an informational source using Black Lives Matter. Ethnic and Racial Studies, 40 (11): 1847–1854.
DeCook, J. R. (2018). Memes and symbolic violence: #proudboys and the use of memes for propaganda and the construction of collective identity. Learning, Media and Technology, 43 (4): 485–504.
Della Porta, D. (2017). Late neoliberalism and its discontents in the economic crisis. London: Palgrave Macmillan.
Halliday, M. A. (1985). Systemic background. Systemic perspectives on discourse, 1: 1–15.
Katyal, S. K. (2006). Semiotic disobedience. Washington University Law Review, 84 (3): 489–571.
Kloch, Z. (2022). Hasła Strajku Kobiet i języki wernakularne. Pamiętniki Literackie. Czasopismo kwartalne poświęcone historii i krytyce literatury polskiej, 1: 117–130.
Kövecses, Z. (2002). Cognitive-linguistic comments on metaphor identification. Language and Literature, 11 (1): 74–78.
Lakoff, G., and Johnson, M. (1980). The metaphorical structure of the human conceptual system. Cognitive science, 4 (2): 195–208.
Mann, B. W. (2018). Survival, disability rights, and solidarity: Advancing cyberprotest rhetoric through disability march. Disability Studies Quarterly, 38 (1). https://doi.org/10.18061/dsq.v38i1.5917
Marchlewska, M., Cichocka, A., Panayiotou, O., Castellanos, K., and Batayneh, J. (2018). Populism as identity politics: Perceived in-group disadvantage, collective narcissism, and support for populism. Social Psychological and Personality Science, 9 (2): 151–162.
McDuffie, K., and Ames, M. (2021). Archiving affect and activism: Hashtag feminism and structures of feeling in Women's March tweets. First Monday, 26 (2), https://doi.org/10.5210/fm.v26i2.10317
Meisner, B. A. (2020). Are you OK, Boomer? Intensification of ageism and intergenerational tensions on social media amid COVID-19. Leisure Sciences, 1–2: 51–56.
Melitz, J. (2016). English as a global language. In V. Ginsburgh and S. Weber (eds.), The Palgrave handbook of economics and language, 583–615. London: Palgrave Macmillan.
Mróz, A., and Szulc, M. (2009). Wulgaryzmy wśród studentów a płeć. Miscellanea Anthropologica et Sociologica, 10 (11): 130–143.
Nowak, J. (2016). The good, the bad, and the commons: A critical review of popular discourse on piracy and power during anti-ACTA protests. Journal of Computer-Mediated Communication, 21 (2): 177–194.
Ożóg, K. (2017). Uwagi o języku współczesniej młodzieży – między kodem ograniczonym a kodem rozwiniętym. SŁÓWO Studia Językoznawcze, 8: 163–181.
Pennycook, A. (2009). English and globalization. In J. Maybin and J. Swann (eds), The Routledge Companion to English Studies, 113–121, London: Routledge.
Piekot, T. (2016). Mediacje semiotyczne: słowo i obraz na usługach ideologii (Vol. 8). Wydawnictwo Akademickie Sedno.
Przybylska, R. (2009). O niektórych anglicyzmach w języku młodzieży. In A. Janus-Sitarz (ed.) W trosce o dobrej edukacji, 102–112. Krakow: Universitas.
Richardson, J. E. (2017). Recontextualization and fascist music. In (Eds) L.C.S. Way and S. McKerrell, Music as Multimodal Discourse: Semiotics, Power and Protest, 71–94, London: Bloomsbury Publishing.
Simmons, B. A., Dobbin, F., and Garrett, G. (2006). Introduction: The international diffusion of liberalism. International Organization, 60 (4): 781–810.
Smith, J. and Johnston, H. (eds.) (2002). Globalization and resistance: Transnational dimensions of social movements. Oxford: Rowman & Littlefield Publishers.
Szafraniec, K. (2014). W oczekiwaniu na bunt młodych. Rocznik Lubuski, 40 (2a): 57–71.
Van Dijk, T. A. (1996). Discourse, racism and ideology. La Laguna.
Van Leeuwen, T. (2005). Introducing social semiotics. Psychology Press.
Weber, K. M., Dejmanee, T., and Rhode, F. (2018). The 2017 Women’s march on Washington: An analysis of protest-sign messages. International Journal of communication, 12, 2289–2313.
Wiggins, B. E. (2019). The discursive power of memes in digital culture: Ideology, semiotics, and intertextuality. London: Routledge.

Ordo Iuris. (2016). Who we are. Available at: https://en.ordoiuris.pl/who-we-are [Accessed: May 9th, 2024].