ЗАДОЛЖИТЕЛНА ВАКЦИНАЦИЈА: ПРОДЛАБОЧУВАЊЕ НА ЈАЗОТ МЕЃУ СПРОТИВСТАВЕНИТЕ ИДЕОЛОШКИ ГЛЕДИШТА ПРЕТСТАВЕНИ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МЕДИУМИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Зорица Трајкова Стрезовска
Силвана Нешковска

Апстракт

Соочувајќи се со последиците на еден од најсмртоносните бранови на КОВИД-19 кон крајот на 2021 година, политичките власти насекаде во светот се обидуваа да ги убедат луѓето што е можно помасовно да се вакцинираат, користејќи реторика која варираше од директно заканување до молење. Свесни за фактот дека одредена популација граѓани се двоуми да се вакцинира, повеќето влади почнаа да ја наметнуваат вакцинацијата како задолжителна за сите граѓани, што резултираше со протести во многу градови во Европа, во Австралија и во Америка. Како резултат на тоа, „нетрпеливоста кон другиот“, вакциниран или невакциниран, порасна на социјалните медиуми. Со употреба на комбинирана критичка дискурсна и прагматичка анализа, ова истражување прави паралела меѓу аргументацијата „за“ и „против“, изразена во коментарите на корисниците на социјалните медиуми (македонски и англиски) на објавени онлајн-вести поврзани со задолжителната вакцинација. Деталната дискурсна анализа на примероците открива дека стравот, поттикнат од закана и од ризик, стои во заднината на однесувањето и на размислувањето и на двете страни.

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Како да цитирате
Трајкова Стрезовска, Зорица, and Силвана Нешковска. 2022. “ЗАДОЛЖИТЕЛНА ВАКЦИНАЦИЈА: ПРОДЛАБОЧУВАЊЕ НА ЈАЗОТ МЕЃУ СПРОТИВСТАВЕНИТЕ ИДЕОЛОШКИ ГЛЕДИШТА ПРЕТСТАВЕНИ НА СОЦИЈАЛНИТЕ МЕДИУМИ”. Journal of Contemporary Philology 5 (2), 45–64. https://doi.org/10.37834/JCP2252045ts.
Рубрика
Selected Articles

Референци

Anderson, A. A., Brossard, D., Scheufele, D.A., Xenos, M. A. and Ladwig P. (2014). The “nasty effect:” Online incivility and risk perceptions of emerging technologies. Journal of Computer-Mediated Communication, 19 (3), 373–387. 
Atifi, H. and Marcoccia, M. (2017). Exploring the role of viewers’ tweets in French TV political programs: Social TV as a new agora?. Discourse, Context and Media 19, 31–38.
Baumeister, R. F., and Vohs, K. D. (2007). Gain–loss framing. In Encyclopedia of social psychology. 1, 371-372. SAGE Publications, Inc.
Conrad, S. and Biber,D. (2000). Adverbial Marking of Stance in Speech and Writing. In S. Hunston and G.Thompson (eds.) Evaluation in Text: Authorial Stance and the Construction of Discourse, 56–73. Oxford: Oxford University Press.
Chong, D. and Druckman, N.J. (2007). Framing Theory. Annual Review of Political Science. 10, 103-126. doi: 10.1146/annurev.polisci.10.072805.103054
Du Bois, W. J. (2007). The Stance Triangle. In R.Englebretson (ed.). Stancetaking in Discourse. 139–182. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.  
Elsharkawy, A. (2012). Critical Discourse Analysis and Discourse of Power: CDA in Practice. GRIN Verlag.
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm. Journal of Communication. 43 (4), 51-58.
Entman, R. M. (2004). Projections of Power: Framing News, Public Opinion, and US Foreign Policy. University of Chicago Press, Chicago.
Entman, R. M. (2007). Framing Bias: Media in the Distribution of Power. Journal of Communication. 57 (1), 163–173. 
Fairclough, N. (1989). Language and Power. USA, Longman Inc.
Fairclough, N. (1995). Critical discourse analysis. London: Longman.
Furini, M. and Menegoni, G. (2018). Public Health and Social Media: Language Analysis of Vaccine Conversations. Presentation at the 2018 International Workshop on Social Sensing (SocialSens), 50-55.
Germani, F. and Biller-Andorno, N. (2021). The anti-vaccination infodemic on social media: A behavioral analysis. PLoS ONE 16(3): e0247642.
Goffman, E. (1974, 1986). Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. Harvard University Press.
Goodwin, H.M. (2007). The Hidden Life of Girls: Games of Stance, Status, and Exclusion. Oxford: Blackwell.
Hunston, S. and Thompson,G. (2000). Evaluation in Text: Authorial Stance and the Construction of Discourse. Oxford: Oxford University Press. 
Myers, G. (2010). The discourse of blogs and wikis. London: Continuum.
McCluskey, M. and Hmielowski, J. D. (2012). Opinion expression during social conflict: Comparing online reader comments and letters to the editor. Journalism, 13(3), 303-319.
Mutz, D. C. (2002). The consequences of cross-cutting networks for political participation. American Journal of Political Science, 46(4), 838–855.
Mutz, D. C. (2006). Hearing the other side: Deliberative versus participatory democracy. New York, NY: Cambridge University.
Richardson, J. E. (2007). Analysing Newspapers. An Approach from Critical Discourse Analysis. Palgrave, Macmillan, New York.
Searle, J. R. (1976). A Classification of Illocutionary Acts. Language in Society. 5, 1-23.
Trajkova Strezovska, Z. and Neshkovska, S. (2022). The COVID-19 Vaccination Narrative on Social Media. In A. Mammadov and B. Lewandowska-Tomaszczyk (eds.). Analysing Media Discourse: Traditional and New. 122-147. Cambridge Scholars Publishing.
Van Dijk, T. A. (1977). Text and context: explorations in the semantics and pragmatics of discourse. London: Longman.
Van Dijk, T. A. (1995). Opinions and Ideologies in the Press. Paper Round Table on Media Discourse, Cardiff, July 8-10. In Allan Bell and Peter Garrett (Eds.). Approaches to Media Discourse. 21-63. Oxford: Blackwell, 1998.
Van Dijk, T. A. (1997). What is political discourse analysis? Key-note address Congress Political Linguistics. Antwerp, 7-9 December 1995. In J. Blommaert and C. Bulcaen (Eds.). Political linguistics.11-52. Amsterdam: Benjamins.
Van Dijk, T. A. (2001). Critical Discourse Analysis. In D. Tannen, D. Schiffrin and H. Hamilton (Eds.), Handbook of Discourse Analysis. 352-371. Oxford: Blackwell.
Van Dijk, T. A. (2009). Society and Discourse: How Social Contexts Influence Text and Talk. Cambridge University Press, United States of America.
Wawrzuta, D., Jaworski, M., Gotlib, J., Panczyk, M. (2021). Characteristics of Antivaccine Messages on Social Media: Systematic Review. J Med Internet Res 23(6): e24564. 
Weinzierl, M. and Harabagiu, S. (2022a). Identifying the Adoption or Rejection of Misinformation Targeting COVID-19 Vaccines in Twitter Discourse. Proceedings of the ACM Web Conference, 3196–3205.
Weinzierl, M. and Harabagiu, S. (2022b). From Hesitancy Framings to Vaccine Hesitancy Profiles: A Journey of Stance, Ontological Commitments and Moral Foundations. Proceedings of the Sixteenth International AAAI Conference onWeb and Social Media (ICWSM 2022), 1087-1097.