РЕАЛНИ И ИМАГИНАРНИ МЕСТА НА ПРИПАДНОСТ ВО ДЕЛОТО НА ВЛАДА УРОШЕВИЌ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Лидија Капушевска-Дракулевска

Апстракт

Одбирајќи ги детството, градот и сонот како триделна Аријаднина  нишка  која  се  провлекува  низ  лавиринтските  патеки на  неговото  творештво,  Урошевиќ  хронотопски  ги  вкрстува  во едно  хармонично  созвучје:  реалното  и  имагинарното,  јавето  и сонот,  блиското  и  далечното,  искуството  и  сеќавањето,  Редот  и Авантурата, животот и креацијата. Ако детството е загубениот рај, вистинска еманација на чудесното, а градот, во некоја смисла, средиште на светот, космос кој ги чува палимпсестните траги од минатото, но едновремено е и прилагодлив на личните копнежи, сонот го означува „крајот“ на познатата реалност и „почетокот“ на некоја друга, фантастична или надреална реалност, потчинета на поинакви закони и логика, но подеднакво вистинита и клучна за нашето суштествување.

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Рубрика
Литература

Референци

Башлар, Г. (2002). Поетика на просторот. Скопје: Табернакул.
Јанковски В. (2003). Огледало за загатката: разговори со Влада Урошевиќ. Скопје: Сигмапрес.
Калвино, И. (2005). Невидливите градови. Скопје: Или-или.
Лахман, Р. (2004). Мнемотехника и симулакрум. Мираж / Mirage, e-comparative journal. Пристапено на 23.04.2013: http://mirage.com.mk/index.php/mk/spisanie-mirage/2599/intertekstualnost/276 -2013 -04-23-12-22-08
Урошевиќ, В. (1986). Хипнополис. Скопје: Македонска книга.
Урошевиќ, В. (2011). Детство, лето, град. Скопје: Темплум.
Улих, К. (2003). Историчност и модерност. Во Катица Ќулавкова (уред.). Теорија на интертекстуалноста, 165–200, Скопје: Култура.