ЕВОЛУЦИЈАТА НА МОДЕЛИТЕ НА ГЛЕДИШТА ЗА ПОПРЕЧЕНОСТА И НИВНОТО ВЛИЈАНИЕ ВРЗ ИНКЛУЗИВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
DOI:
https://doi.org/10.37510/Keywords:
инклузивно образование, попреченост, медицински модел, социјален модел, биопсихосоцијален модел, модел на човекови права, инклузија, инклузија, права на лицата со попреченостAbstract
Истражувањето на различните модели на гледишта за попреченоста дава увид во концепциите и ставовите кон заедницата на лицата со попреченост. Кога зборуваме за врската помеѓу различните гледишта на попреченоста и инклузивното образование, генерално се чини дека постои поврзаност. Од суштинско значење е да се разберат разликите помеѓу различните модели, како и нивните посебни истории, со цел целосно да се разберат концептите на исклучување и инклузија.
Целта на трудот беше да се истражат идеите на различните модели, односно гледишта на попреченост и нивната поврзаност со образовниот систем за ученици со попреченост, или поточно нејзината поврзаност со инклузивното образование. За да се истражи врската помеѓу моделите на попреченост и образовниот систем, беа собрани различни референци од пребарувачите, анализирајќи ја меѓусебната поврзаност помеѓу моделот на гледиште врз попреченоста и инклузивното образование. Овој труд ги анализира четирите главни типови
гледишта на попреченост – медицинскиот, социјалниот, биопсихосоцијалниот и моделите на човекови права – и нивната примена во инклузивното образование. Се чини дека постои силна поврзаност на дадените модели на попреченост со инклузивното образование.
Заклучокот на трудот е дека ниту еден модел не ги адресира целосно сложените потреби на учениците со попреченост. Разбирањето на нијансите на овие модели и нивните ефекти врз учениците со посебни потреби е клучно за креаторите на политиките, едукаторите и засегнатите страни во областа на образованието.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Оливера Рашиќ-Цаневска

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.