ДИЈАЛОГОТ НА БЛАЖЕ КОНЕСКИ СО СРЕДНОВЕКОВНИОТ ФРЕСКОПИС
Аннотация
Целта на прилогот е да понуди анализа на дијалогот на Блаже Конески (1921-1993) со средновековното фрескописно сликарство на две рамништа: 1) улогата на фрескописот во поезијата на Конески, преку интерпретација на две амблематични песни („Ангелот на Света Софија“ и „Марковиот манастир“), како и 2) улогата на средновековната ликовна уметност во есеистиката на Блаже Конески, преку посочување на неколку есеи и беседи („Светлината на нашите очи“, „Совпаѓања“ и „Еден опит“) во кои поетот ги елаборира своите ставови за творештвото, а и некои од клучните пунктови на својата иманентна поетика, токму преку тематизирање на односите литература-ликовни уметности.
Скачивания
Литература
Бичков, Виктор.1991. Византиска естетика. Београд: Просвета.
1992. Естетскиот лик на битието. Скопје: Табернакул.
Грозданов, Цветан.1990. Студии за Охридскиот живопис. Скопје: РЗЗСК,
Конески, Блаже.1990 а. Песни. Скопје: Култура.
1990 б. Песни и препеви. Скопје: Култура.
1990 в. Проза. Скопје: Култура.
1990 г. Ликови и теми. Скопје: Култура.
Кузмановски, Ристо.1994. Охрид и неговите ризници. Охрид.
Миљковиќ-Пепек, Петар.2000. Иконографските претстави на Софија -
Премудроста Божја во охридскиот катедрален храм „Св. Софија“, во:
Пелагонитиса, списание за православна вера, култура, образование и
уметност. бр. 9-11. Битола.
MITCHELL, W. J. T.1986. Iconology. Image, Text, Ideology. Chicago: The
University of Chicago Press.
Ouspensky, L. & Lossky, V.1989. The meaning of icons. Crestwood. New York: St.
Vladimir's Seminary Press.
O quiet son of a shining mind. The Macedonian Poets on the Fresco's Secret. 1981.
Selection: Eftim Kletnikov/ Kosta Balabanov. Zagreb.
Uspenski, Boris.1979. Poetika kompozicije, Semiotika ikone. Begrad: Nolit.
Philological studies © 2019. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License