ПЕРВЫЙ АРХЕТЕКСТ О ВОЗВЫШЕННОМ: ПСЕВДО-ЛОНГИН
Апстракт
The objective of this article is to reconsider the main ideas of Pseudo Longinus’ book «On the Sublime», the work in which for the first time, twenty centuries ago, and the category of sublimity was analyzed. Today, at the beginning of the new millennium the sublime is in fashion. On the one hand, that is the reason why we are witnessing increased theoretical interest for the sublimity, and on the other hand this is the result of rereading the ideas of Pseudo Longinus, which are now being interpreted as successful connection between rhetoric, theory of literature and aesthetics. All this contributes to the fact that the work of Pseudo Longinus «On the Sublime» is considered as one of the three or four arche-texts (together with those of Edmund Burke, Immanuel Kant and Jean-François Lyotard) in regard with the notions of the sublime and the sublimity. This is a text without which even today one can not imagine the researches neither in the field of aesthetics, nor theory of literature, or rhetoric.
Downloads
Референци
& Co., 1892.
Burke E. A Philosophical Enquiry into the Sublime and Beautiful / E. Burke.
Harmondsworth: Penguin Books, 1998.
Croce B. Estetika / B. Croce. Zagreb: Globus, 1991.
Crowter P. Critical Aesthetics and Postmodernism / Р. Crowter. Oxford: Clarendon
Press, 1993.
Dorsch T.S. Introduction / T.S. Dorsch // Classical Literary Criticism: Aristotel: On
the Art of Poetry; Horace: On the Art of Poetry; Longinus: On the Sublime.
(Translated with an introduction by T.S. Dorsch). Harmondsworth: Penguin
Books, 1965.
Encyclopaedia Britannica, 1996. (CD).
Gilbert K.E. et. al. Istorija estetike / K.E. Gilbert, H. Kun. Beograd: Kultura, 1969.
Hartman N. Estetika / N Hartman. Beograd: Kultura, 1968.
Kant I. Kritika mohji sudjenja / I. Kant. Beograd: BIGZ, 1975.
Longinus. On the Sublime / Longinus // Classical Literary Criticism: Aristotel: On
the Art of Poetry; Horace: On the Art of Poetry; Longinus: On the Sublime.
(Translated with an introduction by T.S. Dorsch). Harmondsworth: Penguin
Books, 1965.
Longinus. On the Sublime / Longinus. еd. and tr. by W. Hamilton Fyfe, rev. Donald
Russel. London: Loeb, 1999.
Lyotard J.-F. Lessons on the Analytic of the Sublime / J.-F. Lyotard. Stanford:
Stanford UP, 1994.
Lyotard J.-F. Presenting the Unpresentable: The Sublime / J.-F. Lyotard. Artforum,
1982. № 2. Р. 64-69.
Lyotard J.-F. The Postmodern Condition / J.-F. Lyotard. Manchester: Manchester
UP, 1984.
Mothersill M. Beauty Restored / M. Mothersill. Oxford: Clarendon Press, 1984.
Mothersill M. Sublime / M. Mothersill // A Companion to Aesthetics /
ed. D.E. Cooper. Oxford: Blackwell Publishers, 1992. Р. 407-412.
Nancy J-L. The Sublime offering / J-L. Nancy // Of the Sublime: Presence in
Question / ed. J.-F. Courtine et al. Albany: SUNY, 1993. Р. 25-53.
Petrović S. Estetika / S. Petrović/ Beograd: ČIP, 1994.
Pseudo Longin. O uzvišenom / Pseudo Longin // Prijevod i pogovor T. Smerdel.
Zagreb: GZH, 1980.
Smerdel T. Epilog O uzvišenom / T. Smerdel // Pseudo Longin. O uzvišenom.
Zagreb: GZH, 1980.
Tatarkiewicz W. A History of Six Ideas / W. Tatarkiewicz. The Hague; Boston;
London; Warszawa: Martinus Nijhoff-PWN, 1980.
Tatarkiewicz W. History of Aesthetics / W. Tatarkiewicz. The Hague; Paris;
Warszawa: Mouton-PWN, 1970. Vol. I.
Борев Ю. Эстетика / Ю. Борев. Смоленск: Русич, 1997. 5-е изд. Т. 1.
Граси Е. Теорија о лепом у антици / Е. Граси. Београд: СКЗ, 1974.
Псевдо Лонгин. За возвишеноста / Псевдо Лонгин // превод, белешки и
коментари В. Томовска-Митровска. Скопје: Магор, 2004.
Яковлев Е.Г. Эстетика / Е.Г. Яковлев. М.: Гардарики, 1999.
Авторите во списанието претставуваат оригинални дела врз основа на резултатите од сопственото истражување. Лицата кои дале значителен придонес во трудот се наведуваат како коавтори. Заедно со статијата, авторите (и коавторите, доколку ги има) треба да достават пополнет образец за пријава на трудот (Paper Submission Form), со кој се потврдува согласноста на авторот за објавување на трудот.
Списанието прифаќа научни трудови кои претходно не биле објавени. Не се прифаќаат трудови кои во голема мера ги повторуваат претходно објавените трудови на авторите. Повторувањето подразбира и компилација – текст составен од фрагменти од објавена монографија или голем број на претходно објавени статии. Плагијатот не е дозволен, како и прекумерното цитирање на туѓи трудови (една третина или повеќе од целиот труд). Сите цитати, цитирани извадоци и материјали мора да имаат цитирани автори и извори. Ако уделот на туѓиот труд е преголем, се препорачува да се скратат цитатите и да се зголеми обемот на оригиналниот текст.
Авторот треба да ги има сите потребни дозволи за користење на позајмените материјали и материјалите на други автори што ги користи во својот труд (илустрации и слично). Авторот гарантира дека статијата не содржи информации што не подлежат на објавување во отворен печат, вклучувајќи ги и оние што содржат или претставуваат доверливи информации.
Во списокот на литературата се вклучени само делата цитирани во трудот, како и линковите за страниците и изворите од кои е цитирано доколку станува збор за извори од интернет. На авторот му се препорачува да ги наведе во текстот изворите на финансиска поддршка на спроведените истражувања и стипендиите, доколку ги имало. Исто така, може да се изрази благодарност и до колегите кои придонеле или помогнале околу работата на текстот, а кои не се коавтори.
Со доставувањето на ракописот и образецот на апликација до редакцијата, авторот официјално се согласува со објавувањето на неговиот труд во „Филолошки студии“. Авторите се носители на авторски права и ги задржуваат сите права за објавување и користење на статијата. Авторите имаат право да ја повлечат статијата во кое било време до моментот на објавување на сајтот, со тоа што претходно за тоа, по писмен пат, треба да ја известат редакцијата на списанието.
Статиите се објавуваат бесплатно. Содржината е достапна под лиценцијата Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.
Издавачка Етика
Редакција
Сите трудови доставени до Редакцијата ги читаат прво нејзините членови и соработници за да се утврди дали се однесуваат тие на релевантната проблематика и дали одговараат на форматот на списанието. Редакцијата на „Филолошки студии“ гарантира дека разгледувањето на доставените трудови и нивните рецензии не зависат од: комерцијални интереси, пол, националност, верски убедувања, политички ставови и други фактори. Единствениот критериум при изборот е академското ниво на трудот.
Во зависност од рецензијата, статијата може веднаш да се прати за објавување, да биде отфрлена или испратена до авторот за измена и за доработка. Во случај на несогласување со забелешките на рецензентот, авторот има право да ги оправда своите ставови. Доколку од рецензентите се добиени контрадикторни мислења, текстот се упатува на трет рецензент или конечната одлука се заснова на гласање на членовите на Редакцијата, по одделното разгледување.
Рецензенти
Статиите испратени до Редакцијата минуваат процес на двојно анонимно рецензирање. Имињата на рецензентите не треба да му бидат познати на авторот на статијата и обратно. Рокот за рецензирање е три-четири седмици. Рецензентите можат да бидат членови на Редакцијата и автори на списанието што објавувале претходно во него. Онаму каде што е неопходно, за рецензенти се назначуваат специјалисти од други: организации, градови и земји.
Рецензентите треба да бидат специјалисти за предметно-тематската област на која се однесува статијата. Редакцијата треба да спречи каков било судир на интереси во врска со дадениот научен труд и со неговиот автор.
Рецензентот е должен да им обрне внимание на членовите на Редакцијата за секоја суштинска сличност или поистоветување меѓу ракописот што се рецензира и која било друга публикација што му е позната. Рецензентот, исто така, е должен да го држи во тајност трудот што му е доверен, да не го пренесува на трети лица ракописот што му е доверен нему за рецензија и пред објавувањето на публикацијата да не ги објавува информациите содржани во него.
Рецензентите треба да дадат објективна, непристрасна и аргументирана процена на трудот. Забелешките треба да бидат формулирани коректно, така што оценувањето на трудот се однесува само на текстот на статијата и на неговата содржина. Рецензијата треба да биде напишана добронамерно, а наведените забелешки имаат за цел да им помогнат на авторите да ги коригираат утврдените недостатоци и да ја подобрат статијата пред да биде објавена таа на веб-страницата на издавачот и пред да биде достапна за пошироката публика.