TRANZICIJA U PRIPOVJEDNIM I DRAMSKIM TEKSTOVIMA VINKA MÖDERNDORFERA
Апстракт
After the collapse of the former Republic of Yugoslavia, the newlyformed independent countries were, almost simultaneously, forced to attend an intensive course in democracy and capitalism. The rather large, but hitherto suppressed and somehow denied cultural and civilisational differences between the former republics surfaced at the same time. We could say that Slovenia has always been considered a part of the Central European cultural circle rather than a part of the Balkans, thus finding itself on the rather bipolar socio-cultural crossroads. The general impression is that the Slovenians deal with their communist past more successfully than their neighbouring nations; perhaps the fore-mentioned civilisational gap could be the reason for that. The essay “Transition in narrative and dramatic texts of Vinko Möderndorfer” is actually an abbreviated version of the elaborate study on the manner in which political transition has been presented in contemporary Slovenian literature by analysing the narrative and dramatic works of Vinko Möderndorfer (b. 1958), a contemporary writer and director. The texts were chosen mainly on the basis of frequency of transitional elements. Also, the study deals with the overall coexistence of postmodernism, transitional literature and globalisation, but it also addresses the question of the reader’s perception.
Downloads
Референци
Slavistično društvo.
Glušič. Helga. 2003. Izraz negotove zavesti – pogled na sočasni slovenski
roman. u Obdobja 21: Slovenski roman. Ljubljana: Univerza v Ljubljani. 287-95
Fritz. Ervin. 2003. Truth Story – popratna studija. u Limonada Slovenica –
štiri komedije. Ljubljana: Knjižna zadruga. 308-11.
Kovač. Zvonko. 2006. Slovenska ljubavna kraća pripovjedna proza kroz
razdoblja novije slovenske književnosti. u Obdobja 23: Slovenska kratka pripovedna
proza. Ljubljana: Univerza v Ljubljani. 229-38.
Möderndorfer. Vinko. 2003. Limonada Slovenica – štiri komedije. Ljubljana:
Knjižna zadruga.
Möderndorfer. Vinko. 2002. Predmestje – slovenska kronika. Ljubljana:
Cankarjeva založba.
Möderndorfer. Vinko. 2000. Total. Ljubljana: Prešernova družba.
Muhovič. Jožef. 2003. Umetnost med malimi in velikimi zgodbami. u
Obdobja 21: Slovenski roman. Ljubljana: Univerza v Ljubljani. 685-95.
Novak Popov. Irena. 2006. Konstrukcija resničnosti in koncept prostora v
sodobni slovenski kratki pripovedni prozi. u Obdobja 23: Slovenska kratka
pripovedna proza. Ljubljana: Univerza v Ljubljani. 239-54.
Pavlovski. Borislav. 2000. Prostori kazališnih svečanosti. Zagreb: Naklada
MD (Quorum).
Poniž. Denis. Dramatika. 2001. u Slovenska književnost III. Ljubljana: DZS.
203-49.
Prokopiev. Aleksandar. 2000. Postmoderen Vavilon. Skopje: Institut za
makedonska literatura.
Sozina. Julija A. 2006. Zakon želje ali sindrom manjvrednosti (k vprašanju o
glavni osebi v sodobni slovenski kratki prozi). u Obdobja 23: Slovenska kratka
pripovedna proza. Ljubljana: Univerza v Ljubljani. 269-80.
Starikova. Nadežda. 2006. Slovenska kratka proza devetdesetih let 20. stoletja
– problem nove identitete. u Obdobja 23: Slovenska kratka pripovedna proza.
Ljubljana: Univerza v Ljubljani. 261-8.
Virk. Tomo. 2006. Sodobna slovenska krajša pripoved. Ljubljana: DZS.
Vladušić. Slobodan. 2006. The 'flâneur' and the 'citizen' in the modern
Slovenian short story. u Obdobja 23: Slovenska kratka pripovedna proza. Ljubljana:
Univerza v Ljubljani. 255-60.
Zupan Sosič. Alojzija. 2003. Zavetje zgodbe: sodobni slovenski roman ob
koncu stoletja. Ljubljana: Literarno-umetničko društvo Literatura.
Zupan Sosič. Alojzija. 2006. Robovi mreže, robovi jaza: sodobni slovenski
roman. Ljubljana: Študentska založba Litera.
Авторите во списанието претставуваат оригинални дела врз основа на резултатите од сопственото истражување. Лицата кои дале значителен придонес во трудот се наведуваат како коавтори. Заедно со статијата, авторите (и коавторите, доколку ги има) треба да достават пополнет образец за пријава на трудот (Paper Submission Form), со кој се потврдува согласноста на авторот за објавување на трудот.
Списанието прифаќа научни трудови кои претходно не биле објавени. Не се прифаќаат трудови кои во голема мера ги повторуваат претходно објавените трудови на авторите. Повторувањето подразбира и компилација – текст составен од фрагменти од објавена монографија или голем број на претходно објавени статии. Плагијатот не е дозволен, како и прекумерното цитирање на туѓи трудови (една третина или повеќе од целиот труд). Сите цитати, цитирани извадоци и материјали мора да имаат цитирани автори и извори. Ако уделот на туѓиот труд е преголем, се препорачува да се скратат цитатите и да се зголеми обемот на оригиналниот текст.
Авторот треба да ги има сите потребни дозволи за користење на позајмените материјали и материјалите на други автори што ги користи во својот труд (илустрации и слично). Авторот гарантира дека статијата не содржи информации што не подлежат на објавување во отворен печат, вклучувајќи ги и оние што содржат или претставуваат доверливи информации.
Во списокот на литературата се вклучени само делата цитирани во трудот, како и линковите за страниците и изворите од кои е цитирано доколку станува збор за извори од интернет. На авторот му се препорачува да ги наведе во текстот изворите на финансиска поддршка на спроведените истражувања и стипендиите, доколку ги имало. Исто така, може да се изрази благодарност и до колегите кои придонеле или помогнале околу работата на текстот, а кои не се коавтори.
Со доставувањето на ракописот и образецот на апликација до редакцијата, авторот официјално се согласува со објавувањето на неговиот труд во „Филолошки студии“. Авторите се носители на авторски права и ги задржуваат сите права за објавување и користење на статијата. Авторите имаат право да ја повлечат статијата во кое било време до моментот на објавување на сајтот, со тоа што претходно за тоа, по писмен пат, треба да ја известат редакцијата на списанието.
Статиите се објавуваат бесплатно. Содржината е достапна под лиценцијата Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.
Издавачка Етика
Редакција
Сите трудови доставени до Редакцијата ги читаат прво нејзините членови и соработници за да се утврди дали се однесуваат тие на релевантната проблематика и дали одговараат на форматот на списанието. Редакцијата на „Филолошки студии“ гарантира дека разгледувањето на доставените трудови и нивните рецензии не зависат од: комерцијални интереси, пол, националност, верски убедувања, политички ставови и други фактори. Единствениот критериум при изборот е академското ниво на трудот.
Во зависност од рецензијата, статијата може веднаш да се прати за објавување, да биде отфрлена или испратена до авторот за измена и за доработка. Во случај на несогласување со забелешките на рецензентот, авторот има право да ги оправда своите ставови. Доколку од рецензентите се добиени контрадикторни мислења, текстот се упатува на трет рецензент или конечната одлука се заснова на гласање на членовите на Редакцијата, по одделното разгледување.
Рецензенти
Статиите испратени до Редакцијата минуваат процес на двојно анонимно рецензирање. Имињата на рецензентите не треба да му бидат познати на авторот на статијата и обратно. Рокот за рецензирање е три-четири седмици. Рецензентите можат да бидат членови на Редакцијата и автори на списанието што објавувале претходно во него. Онаму каде што е неопходно, за рецензенти се назначуваат специјалисти од други: организации, градови и земји.
Рецензентите треба да бидат специјалисти за предметно-тематската област на која се однесува статијата. Редакцијата треба да спречи каков било судир на интереси во врска со дадениот научен труд и со неговиот автор.
Рецензентот е должен да им обрне внимание на членовите на Редакцијата за секоја суштинска сличност или поистоветување меѓу ракописот што се рецензира и која било друга публикација што му е позната. Рецензентот, исто така, е должен да го држи во тајност трудот што му е доверен, да не го пренесува на трети лица ракописот што му е доверен нему за рецензија и пред објавувањето на публикацијата да не ги објавува информациите содржани во него.
Рецензентите треба да дадат објективна, непристрасна и аргументирана процена на трудот. Забелешките треба да бидат формулирани коректно, така што оценувањето на трудот се однесува само на текстот на статијата и на неговата содржина. Рецензијата треба да биде напишана добронамерно, а наведените забелешки имаат за цел да им помогнат на авторите да ги коригираат утврдените недостатоци и да ја подобрат статијата пред да биде објавена таа на веб-страницата на издавачот и пред да биде достапна за пошироката публика.