IZMJEŠTENI IDENTITETI U PROZI DAŠE DRNDIĆ
Апстракт
U članku se analiziraju četiri književna teksta Daše Drndić kako bi se istražila konstrukcija izmještenih identiteta. Sva četiri prozna teksta sadrže autobiografski motiviranu narativnu liniju izmještenosti, osvjetljavajući njezine različite faze i privremene postaje kroz gradove Toronto, Rijeku i Berlin. U analizi tekstova paralelno se uz tu narativnu liniju pratilo niz drugih izmještenih glasova zaogrnutih u različite diskurzivne strategije, koji su neizbježna i opsesivna pratnja autobiografskoj refleksiji te su identificirani kao modernistički narativ egzila i (prisilne) emigracije. Nasuprot tome, pripovjedačica razvija postmoderni identitet imigranta čija su ključna obilježja: bezdomnost, nepripadanje, iskorijenjenost, privremenost i boravak u prostoru između (Bhabha).
Downloads
Референци
McCormack (ur.). Exile Cultures, Misplaced Identities. Amsterdam-New York:
Rodopi. str. 9-32.
Bhabha. Homi. 2006. The Location of Culture. London and New York: Routledge
Brennan. Tim. 1989. Cosmopolitans and Celebrities. Race and Class. br.1. str.1-20.
Clifford. James. 1989. Notes on Theory and Travel. Inscriptions. br.5. str. 177-188.
Curtis. Barry i Claire Pajaczkowska. 2005. 'Getting there': travel, time and
narrative, u: Robertson. George et al. Travellers' Tales, Narratives of Home and
Displacement. London and New York: Routledge. Str. 197-214.
Drndić.Daša. 1997. Marija Czestochowska još uvijek roni suze (Umiranje u
Torontu). Rijeka: Adamić
Drndić. Daša. 1998. Canzone di guerra: nove davorije. Zagreb: Meandar
Drndić. Daša. 2003. Leica format. Zagreb: Meandar
Drndić. Daša. 2009. April u Berlinu. Zagreb: Fraktura
Gould.Stephen Jay. 2003. Čovjek po mjeri. Kvocijent inteligencije i druge zablude.
Zagreb : Jesenski i Turk
Hall. Stuart. 1987. Minimal Selves. U: Appignanesi. Lisa (ur.). Identity. The Real Me.
Post-Modernism and the Question of Identity. ICA Documents 6. London:
Verso, str. 44-46.
Jambrešić-Kirin. Renata. 2001. Egzil i hrvatska ženska autobiografska književnost
90-ih. Reč,. br. 7. Beograd: B92, str. 175-197.
Kaplan.Caren. 1996. Questions of Travel: Postmodern Discourses of Displacement.
Durham and London: Duke University Press.
Mesić. Milan. 2002. Međunarodne migracije: tokovi i teorije. Zagreb: Filozofski
fakultet
Minh-ha.Trinh T. in coversation with Annamaria Morelli. 2001. The Undone
Interval, u: Chambers.Iain. Curti. Lidia (ur.). The Postcolonial Question:
Common Skies, Divided Horizons. London i New York: Routledge, str.3-16.
Paić. Žarko. 2009. Zemljovidi za lutalice: nomadizam i kaos kraja povijesti.
Sarajevske sveske. br.23-24. str.107-126.
Rushdie. Salman. 2010. Imaginary Homelands. London: Random House
Said. Edward. 1995. Reflections on Exile. u: Ferguson. Russell et al. (ur.). Out
There: Marginalization and Contemporary Cultures. New York-London: The
MIT Press. str. 357-366.
Stanley, Maureen Tobin i Zinn, Gesa. 2007. Introduction, u: Stanley. Maureen Tobin
i Gesa Zinn, (ur.). Female Exiles in Twentieth and Twenty-First Century Europe.
New York: Palgrave Macmillan, str. 1-12.
Urry. John. 2007 Mobilities. Cambridge: Polity
Vásquez. Mary S. 2007. The Grammar of Contested Memory: The Representation of
Exile in Selected Female-Authored Texts of Diaspora. U: Stanley, Maureen
Tobin i Gesa Zinn (ur.). Female Exiles in Twentieth and Twenty-First Century
Europe. New York: Palgrave Macmillan. str. 13-29.
Zlatar. Andrea. 2004. Tekst, tijelo, trauma: ogledi o suvremenoj hrvatskoj
književnosti. Zagreb: Naklada Ljevak
Авторите во списанието претставуваат оригинални дела врз основа на резултатите од сопственото истражување. Лицата кои дале значителен придонес во трудот се наведуваат како коавтори. Заедно со статијата, авторите (и коавторите, доколку ги има) треба да достават пополнет образец за пријава на трудот (Paper Submission Form), со кој се потврдува согласноста на авторот за објавување на трудот.
Списанието прифаќа научни трудови кои претходно не биле објавени. Не се прифаќаат трудови кои во голема мера ги повторуваат претходно објавените трудови на авторите. Повторувањето подразбира и компилација – текст составен од фрагменти од објавена монографија или голем број на претходно објавени статии. Плагијатот не е дозволен, како и прекумерното цитирање на туѓи трудови (една третина или повеќе од целиот труд). Сите цитати, цитирани извадоци и материјали мора да имаат цитирани автори и извори. Ако уделот на туѓиот труд е преголем, се препорачува да се скратат цитатите и да се зголеми обемот на оригиналниот текст.
Авторот треба да ги има сите потребни дозволи за користење на позајмените материјали и материјалите на други автори што ги користи во својот труд (илустрации и слично). Авторот гарантира дека статијата не содржи информации што не подлежат на објавување во отворен печат, вклучувајќи ги и оние што содржат или претставуваат доверливи информации.
Во списокот на литературата се вклучени само делата цитирани во трудот, како и линковите за страниците и изворите од кои е цитирано доколку станува збор за извори од интернет. На авторот му се препорачува да ги наведе во текстот изворите на финансиска поддршка на спроведените истражувања и стипендиите, доколку ги имало. Исто така, може да се изрази благодарност и до колегите кои придонеле или помогнале околу работата на текстот, а кои не се коавтори.
Со доставувањето на ракописот и образецот на апликација до редакцијата, авторот официјално се согласува со објавувањето на неговиот труд во „Филолошки студии“. Авторите се носители на авторски права и ги задржуваат сите права за објавување и користење на статијата. Авторите имаат право да ја повлечат статијата во кое било време до моментот на објавување на сајтот, со тоа што претходно за тоа, по писмен пат, треба да ја известат редакцијата на списанието.
Статиите се објавуваат бесплатно. Содржината е достапна под лиценцијата Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.
Издавачка Етика
Редакција
Сите трудови доставени до Редакцијата ги читаат прво нејзините членови и соработници за да се утврди дали се однесуваат тие на релевантната проблематика и дали одговараат на форматот на списанието. Редакцијата на „Филолошки студии“ гарантира дека разгледувањето на доставените трудови и нивните рецензии не зависат од: комерцијални интереси, пол, националност, верски убедувања, политички ставови и други фактори. Единствениот критериум при изборот е академското ниво на трудот.
Во зависност од рецензијата, статијата може веднаш да се прати за објавување, да биде отфрлена или испратена до авторот за измена и за доработка. Во случај на несогласување со забелешките на рецензентот, авторот има право да ги оправда своите ставови. Доколку од рецензентите се добиени контрадикторни мислења, текстот се упатува на трет рецензент или конечната одлука се заснова на гласање на членовите на Редакцијата, по одделното разгледување.
Рецензенти
Статиите испратени до Редакцијата минуваат процес на двојно анонимно рецензирање. Имињата на рецензентите не треба да му бидат познати на авторот на статијата и обратно. Рокот за рецензирање е три-четири седмици. Рецензентите можат да бидат членови на Редакцијата и автори на списанието што објавувале претходно во него. Онаму каде што е неопходно, за рецензенти се назначуваат специјалисти од други: организации, градови и земји.
Рецензентите треба да бидат специјалисти за предметно-тематската област на која се однесува статијата. Редакцијата треба да спречи каков било судир на интереси во врска со дадениот научен труд и со неговиот автор.
Рецензентот е должен да им обрне внимание на членовите на Редакцијата за секоја суштинска сличност или поистоветување меѓу ракописот што се рецензира и која било друга публикација што му е позната. Рецензентот, исто така, е должен да го држи во тајност трудот што му е доверен, да не го пренесува на трети лица ракописот што му е доверен нему за рецензија и пред објавувањето на публикацијата да не ги објавува информациите содржани во него.
Рецензентите треба да дадат објективна, непристрасна и аргументирана процена на трудот. Забелешките треба да бидат формулирани коректно, така што оценувањето на трудот се однесува само на текстот на статијата и на неговата содржина. Рецензијата треба да биде напишана добронамерно, а наведените забелешки имаат за цел да им помогнат на авторите да ги коригираат утврдените недостатоци и да ја подобрат статијата пред да биде објавена таа на веб-страницата на издавачот и пред да биде достапна за пошироката публика.