РЕЦЕПЦИЈАТА НА ХОМЕРСКАТА ПОЕЗИЈА ВО НАЈСТАРИ ВРЕМИЊА
Sažetak
Трудот се осврнува на разликите во рецепцијата на Хомерската епска поезија, во временски оддалечените средини какви што се античката и модерната европска културна средина. Посебно внимание е посветено на прашањата за местото каде што настанала и се развивала оваа традиција и на начините според кои таа се распространувала низ античкиот свет. Во таа насока, издвоени се литературните сведоштвa за присуството на хомерската поезија во македонскиот културен контекст од периодот на антиката (Аристотел, Ѕоил, Јован Стобај) кои, недвосмислено, реферираат на процесите на комуникација со пишан текст како дел од образовниот процес во антиката, но и како критички толкувања на Хомерската епска поезија.
Downloads
##submission.citations##
културна антропология на античността. Лик. София.
Graziosi. Barbara. 2011. “The Ancient reception of Homer” in A Companion
to Classical Receptions (ed. Lorna Hardwic, Cristopher Stray)
Blackwel Publishing.
Dukat. Zdeslav. 1988. Homersko pitanje. Globus. Zagreb.
Hogan. James. 1973. “Aristotle’s Criticism of Homer in the Poetics”. In
Classical Philology. Vol.68. No.2 p. 95-108
Илиевски. Петар Хр. 1997. За античката просодија во македонскиот
препев. Матица македонска. Скопје.
Митевски. Витомир. 2001. Античка епика Матица македонска. Скопје.
Parnell. Thomas.1748. Poems on Several Occasions. Printed for H. Lintot. London
Петрушевски. Михаил Д. 1982. „За Хомера и неговата поезија“ во:
Хомер. Илијада. Препев, Предговор, Увод и објасненија М. Д. Петрушевски.
Македонска книга. Скопје.
Slapšak. Svetlana. 2011. “Quest for Homer(s) between Philology, Poetry and
Ethnography”. In Multiple Antiquities – Multiple Modernities Ancient Histories
in Nineteenth Century (ed. Gabor Klaniczay et all.). Campus Verlag. Frankfurt/
Main
Чичева-Алексиќ. Марија. 2011. „Кон Хомерските Химни“. Во Хомер.
Хомерски химни. Препев од старогрчки, предговор, белешки, коментар и
индекс со објасненија Марија Чичева-Алексиќ. Сигмапрес. Скопје.
West, Martin L. 2003. Greek Epic Fragments. Cambridge, Massachusetts:
Harvard University Press.
Autori predstavljaju časopisu originalne radove temeljene na rezultatima vlastitih istraživanja. Suautori su osobe koje su u značajnoj mjeri doprinijele radu. Autor (i suautori) šalju članak zajedno s popunjenim Prijavnim obrascem (Paper Submission Form) koji ujedno ima svrhu suglasnosti s objavljivanjem rada.
Časopis prima neobjavljene znanstvene radove. Ne primaju se članci koji u velikoj mjeri ponavljaju već objavljene radove autora. U ponavljanja se ubraja kompilacija, odnosno tekst sastavljen od isječaka iz objavljene monografije ili od isječaka iz nekoliko drugih radova. Nedopustivi su plagijati i pretjerano citiranje tuđih radova (trećina ukupnoga opsega članka, ili više). Svi citati, posuđeni ulomci i građa trebaju biti popraćeni uputnicom na izvornik, odnosno na autora i primarni izvor. U slučaju ako je udio tuđeg teksta prevelik, autoru će se preporučiti skraćivanje citata i proširenje opsega originalnoga teksta.
Autor treba dobiti sva potrebna dopuštenja za korištenje posuđene građe (ilustracije i sl.), a za koja on ne posjeduje autorska prava. Autor jamči da članak ne sadrži podatke koji nisu pogodni za javno objavljivanje, između ostaloga i tajne podatke.
Popis literature obuhvaća samo one bibliografske jedinice i poveznice koje su zaista upotrijebljene tijekom istraživanja i koje su u tekstu
Preporuka je da se u tekstu navedu podaci o financijskoj podršci provedenog istraživanja (ako ona postoji). Također se može navesti i zahvala kolegama koji su pripomogli nastanku rada, a koji nisu suautori.
Predajući uredništvu rukopis i Prijavni obrazac autor je službeno dao suglasnost da se njegov rad objavi u časopisu Filološke studije. Autor je i dalje vlasnik autorskih prava članka. Autori imaju pravo povući članak u bilo kojoj fazi njegova razmatranja (do trenutka njegove objave na internetskoj stranici) uz to da trebaju o tome pismeno obavijestiti uredništvo.
Objava članaka je besplatna. Sadržaj je dostupan uz licencu Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.