„Провокативните“ девојчиња и „нечувствителните момчиња“: меѓуврсничко сексуално вознемирување и креирање полово нееднаква атмосфера во основните училишта
Abstract
Основниот проблем на ова истражување е поврзан со утврдување на искуствата на момчињата и девојчињата (од 7. и 8. одделение) со сексуалното вознемирување на релација „ученици – ученици“. Вниманието се задржува и на идентификација на перцепцијата на
наставниците за застапеноста на испитуваните форми на меѓуврсничко сексуално вознемирување и на нивните атрибуции на причините
заради кои момчињата, односно девојчињата се жртви на истото.
Истражувањето е спроведено во 4 основни училишта – едно рурално и три урбани, на 187 ученици и 80 наставници. По извршената
анализа на податоците, добиени се следниве наоди: (а) девојчињата
се почесто жртва од момчињата, во пет, од деветте испитувани начини
на сексуално вознемирување; (б) момчињата не соопштуваат дека се
почесто жртва од девојчињата за ниту една форма на вознемирување;
(в) процентот на девојчињата кои репетитивно се жртва на вознемирување е повисок отколку процентот на момчињата со истото искуство; (г) седум, од девет форми на сексуално вознемирување, многу
почесто се вршат од страна на едно, или повеќе момчиња, отколку од
едно, или повеќе девојчиња; (д) наставниците, главно, имаат соодветна перцепција на дистрибуцијата на однесувањата кои имаат карактер
на сексуално вознемирување; (ѓ) според наставниците, причините за
тоа зошто на девојчињата и на момчињата им се случува да бидат жртва на вознемирување, се разликуваат во тоа што девојчињата не се соодветно облечени и во тоа што нивните врсници не се доволно
свесни дека тоа што го прават е вознемирување.
Опишаната состојба јасно сугерира дека девојчињата и
момчињата во основните училишта се во значително различна
позиција во однос на искуствата со различни форми на сексуално
вознемирување. Со оглед на тоа што училиштата се окружување
коешто родово е несензитивно, и средина каде што, речиси, не
се спроведуваат никакви превентивни, ниту интервентни мерки
насочени кон сексуалното насилство, девојчињата, воедно, се и
поранливи во однос на последиците од сексуалното вознемирување.
Downloads
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions.
The journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions.