ГРОМОВНИКОТ И НЕГОВИТЕ КАМЕНИ ИЛИ БОЖЈИ СТРЕЛИ׃ ГРОМОТ И МОЛЊАТА

споредбена анализа кај јужнословенските народи

  • Eli Miloseska Универзитет „Св. Кирил и Методиј", Македонија

Аннотация

The basic aim of the research of this propound paper is the study of Slovenian Thunder man and his wеapons – thunder and lighting. In addition, a compared analysis will be made between the Macedonian and other South Slovenian people based upon the used terminology and native beliefs. The goal is to prove, that even one single token can be a significant proof for relations between different and distant individuals, community and culture.

Скачивания

Данные скачивания пока не доступны.

Литература

Аријан . 2000. Александровата анабаса. Библиотека класика. Скопје: Патрија.
Belaj V. 1990. Hoditi-goniti. Drugi aspekt jednog praslavenskog obreda za plodnost,
Studia Ethnologica 2. Zagreb: Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Belaj V. 1998. Hod kroz godinu. Mitska pozadina hrvatskih narodnih običaja i
vjerovanja. Zagreb: Golden-Marketing.
Будимир М. 1957. Са словенског Олимпа. Зборник Филозофског факултета IV-1.
Београд. 1-56.
Българска митология Енциклопедичен речник. 1994. Първо издание. Съставител
Анани Стойнев. София: 7м+Логис.
Вражиновски Т. 1998.Народна митологија на Македонците 1. Скопје-Прилеп:
Институт за старословенска култура-Прилеп, Матица Македонска.
Вражиновски Т. 1998.Народна митологија на Македонците 2. Скопје-Прилеп:
Институт за старословенска култура-Прилеп, Матица Македонска.
Георгиева И. 1983.Българска народна митология. София: Наука и изкуство.
Документи за борбата на македонскиот народ за самостојност и за национална
држава 1. 1981. Скопје.
Ђорђевић Т. 1958. Природа у веровању и предању нашег народа. Београд.
Зоговиќ С. 2000. Речник на народната митологија. Редактор: Танас Вражиновски.
Скопје-Прилеп: Институт за старословенска култура - Прилеп. Матица
Македонска.
Зоговиќ С.2002. Општеството и народната култура на Македонија во раниот
среден век. Прилеп: Институт за старословенска култура – Прилеп.
Зоговиќ С. 2007. Митските претстави на словенскиот и на другите Громовници и
нивните пагански траги во некои обичаи и верувања од Македонија.
Реферат за научна конференција Македонско-Украински односи.
одржана во Битола, 2007 г.
Ивановъ Топоровъ В.В: В.Н. 1974.Исследования в области славянских
древностей. Лексические и фразелогические вопросы реконструкции.
Москва: Наука.
Ивановъ Й. Кулътъ Перуна у Южных Славян. 1904. Известие отделения русскаго
языка и словесности VIII. Санктпетербургъ.
Караџић В. 1957. Живот и обичаји народа српскога. Београд: Српска књижевна
задруга.
Leže L. 2002. Slovenska mitologija. Beograd: Janus.
Мифы Народов Мира Том 2. 1988. Москва: Советская Енциклопедия.
Раденковић Љ. 1996. Народна бајања код Јужних Словена. Београд: Просвета.
Стојановиќ-Лафазановска Л. 1996. Танатолошкиот правзор на животот. Скопје:
Институт за фолклор.
Filipović M. 1948.Tragovi Perunovog kulta kod Južnih Slovena. Glasnik Zemaljskog
muzeja III. Sarajevo.63-80.
Чаусидис Н. 1994.Митските слики на Јужните Словени. Скопје: Мисла.
Шушњић Ђ. 2005. Антропологија религије и социологија религије. Зборник ЕИ.
САНУ 21. Београд. 109-114.
Милошеска Ели (Никола)
Република Македонија, Прилеп
ЈНУ „Институт за старословенска култура – Прилеп“, асистент-истражувач
Магистер од областа на етнолошките науки
Громовникот и неговите камени или божји стрели: громот и молњата. Споредбена
анализа кај јужнословенските народи. Рубрика: Зборот во историскокултуролошкиот контекст. Споредбен аспект.
Кичевско џаде бб. Прилеп 7500
eli_miloseska@yahoo.com
Опубликован
2019-10-31
Как цитировать
Miloseska, E. (2019). ГРОМОВНИКОТ И НЕГОВИТЕ КАМЕНИ ИЛИ БОЖЈИ СТРЕЛИ׃ ГРОМОТ И МОЛЊАТА. Филологические заметки, 6(1). извлечено от https://journals.ukim.mk/index.php/philologicalstudies/article/view/712
Раздел
Слово в историко-культурологическом контексте