ПАРАЛЛЕЛЬ «ПЕТЕРБУРГ – ВЕНЕЦИЯ» В «ЧЕТКАХ» АННЫ АХМАТОВОЙ
Апстракт
В статье рассматриваются образы Петербурга и Венеции в раннем творчестве Анны Ахматовой. Цель статьи – показать, что, несмотря на переклички, образы Петербурга и Венеции во втором сборнике стихотворений Ахматовой «Четки» несут различную смысловую нагрузку.
Downloads
Референци
литeратура»: Москва.
Де Варда, Йованна. 1992. Образ Италии и ее культуры в стихах Анны
Ахматовой. Тайны ремесла. Ахматовские чтения. Вып. 2. «Наследие»:
Москва.
Иванов, Вячеслав. 1989. Встречи с Анной Ахматовой. Знамя. № 6. Москва.
Комолова, Нелли. 1993. «Италия» Ахматовой и Гумилева. Россия и Италия.
Вып. 1. «Наука»: Москва.
Лосев, Лев. 1996. Реальность зазеркалья: Венеция Иосифа Бродского.
Иностранная литература. № 5. Москва.
Меднис, Нина. 1999. Венеция в русской литературе: в 2-х т. Новосибирский
государственный университет: Новосибирск.
Минц, Зара. Безродный. Михаил. Данилевский. Александр. 1981. «Петербург
ский текст» и русский символизм. Семиотика города и городской
культуры. Петербург. Ученые записки Тартуского государственного
университета. Труды по знаковым системам. Вып. XIV. Тартуский
государственный университет: Тарту.
Полухина, Валентина. 1989. Ахматова и Бродский (к проблеме притяжений
и отталкиваний). Ахматовский сборник. YMCA-Press: Париж. http://www.
akhmatova.org/articles/poluhina.htm (дата доступа 29.07.2015).
Топоров, Владимир. 1990. Италия в Петербурге. Италия и славянский мир.
Сборник тезисов .АН СССР: Москва;
Топоров, Владимир. 1995. Петербург и «Петербургский текст» русской
литературы. Топоров. Владимир. Миф. Ритуал. Символ. Образ:
Исследования в области мифопоэтического: Избранное. Издательская
группа «Прогресс»-«Культура»: Москва.
Уварова, Ирина. 1989. Венецианский миф в культуре Петербурга.
Анциферовские чтения. Материалы и тезисы конференции. Ленинград.
Фарино, Ежи. 1974. Код Ахматовой. Russian Literature. № 7-8.
North-Holland Publishing Company: Amsterdam.
Ханзен-Леве, Оге. 1998. Текст – текстура – арабески. Развертывание метафоры ткани в поэтике О. Мандельштама. Тыняновский сборник:
Шестые Седьмые-Восьмые Тыняновские чтения. Вып. 10. Издательский
дом «Агийма», Улан-Батор: Москва.
Цивьян, Татьяна. 2001. «Золотая голубятня у воды…»: Венеция Ахматовой на
фоне других русских Венеций. Цивьян. Татьяна. Семиотические путеше
ствия. URL: http://www.akhmatova.org/articles/civian6.htm (дата доступа
28.07.2015).
Авторите во списанието претставуваат оригинални дела врз основа на резултатите од сопственото истражување. Лицата кои дале значителен придонес во трудот се наведуваат како коавтори. Заедно со статијата, авторите (и коавторите, доколку ги има) треба да достават пополнет образец за пријава на трудот (Paper Submission Form), со кој се потврдува согласноста на авторот за објавување на трудот.
Списанието прифаќа научни трудови кои претходно не биле објавени. Не се прифаќаат трудови кои во голема мера ги повторуваат претходно објавените трудови на авторите. Повторувањето подразбира и компилација – текст составен од фрагменти од објавена монографија или голем број на претходно објавени статии. Плагијатот не е дозволен, како и прекумерното цитирање на туѓи трудови (една третина или повеќе од целиот труд). Сите цитати, цитирани извадоци и материјали мора да имаат цитирани автори и извори. Ако уделот на туѓиот труд е преголем, се препорачува да се скратат цитатите и да се зголеми обемот на оригиналниот текст.
Авторот треба да ги има сите потребни дозволи за користење на позајмените материјали и материјалите на други автори што ги користи во својот труд (илустрации и слично). Авторот гарантира дека статијата не содржи информации што не подлежат на објавување во отворен печат, вклучувајќи ги и оние што содржат или претставуваат доверливи информации.
Во списокот на литературата се вклучени само делата цитирани во трудот, како и линковите за страниците и изворите од кои е цитирано доколку станува збор за извори од интернет. На авторот му се препорачува да ги наведе во текстот изворите на финансиска поддршка на спроведените истражувања и стипендиите, доколку ги имало. Исто така, може да се изрази благодарност и до колегите кои придонеле или помогнале околу работата на текстот, а кои не се коавтори.
Со доставувањето на ракописот и образецот на апликација до редакцијата, авторот официјално се согласува со објавувањето на неговиот труд во „Филолошки студии“. Авторите се носители на авторски права и ги задржуваат сите права за објавување и користење на статијата. Авторите имаат право да ја повлечат статијата во кое било време до моментот на објавување на сајтот, со тоа што претходно за тоа, по писмен пат, треба да ја известат редакцијата на списанието.
Статиите се објавуваат бесплатно. Содржината е достапна под лиценцијата Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.
Издавачка Етика
Редакција
Сите трудови доставени до Редакцијата ги читаат прво нејзините членови и соработници за да се утврди дали се однесуваат тие на релевантната проблематика и дали одговараат на форматот на списанието. Редакцијата на „Филолошки студии“ гарантира дека разгледувањето на доставените трудови и нивните рецензии не зависат од: комерцијални интереси, пол, националност, верски убедувања, политички ставови и други фактори. Единствениот критериум при изборот е академското ниво на трудот.
Во зависност од рецензијата, статијата може веднаш да се прати за објавување, да биде отфрлена или испратена до авторот за измена и за доработка. Во случај на несогласување со забелешките на рецензентот, авторот има право да ги оправда своите ставови. Доколку од рецензентите се добиени контрадикторни мислења, текстот се упатува на трет рецензент или конечната одлука се заснова на гласање на членовите на Редакцијата, по одделното разгледување.
Рецензенти
Статиите испратени до Редакцијата минуваат процес на двојно анонимно рецензирање. Имињата на рецензентите не треба да му бидат познати на авторот на статијата и обратно. Рокот за рецензирање е три-четири седмици. Рецензентите можат да бидат членови на Редакцијата и автори на списанието што објавувале претходно во него. Онаму каде што е неопходно, за рецензенти се назначуваат специјалисти од други: организации, градови и земји.
Рецензентите треба да бидат специјалисти за предметно-тематската област на која се однесува статијата. Редакцијата треба да спречи каков било судир на интереси во врска со дадениот научен труд и со неговиот автор.
Рецензентот е должен да им обрне внимание на членовите на Редакцијата за секоја суштинска сличност или поистоветување меѓу ракописот што се рецензира и која било друга публикација што му е позната. Рецензентот, исто така, е должен да го држи во тајност трудот што му е доверен, да не го пренесува на трети лица ракописот што му е доверен нему за рецензија и пред објавувањето на публикацијата да не ги објавува информациите содржани во него.
Рецензентите треба да дадат објективна, непристрасна и аргументирана процена на трудот. Забелешките треба да бидат формулирани коректно, така што оценувањето на трудот се однесува само на текстот на статијата и на неговата содржина. Рецензијата треба да биде напишана добронамерно, а наведените забелешки имаат за цел да им помогнат на авторите да ги коригираат утврдените недостатоци и да ја подобрат статијата пред да биде објавена таа на веб-страницата на издавачот и пред да биде достапна за пошироката публика.