SLAV CULTURAL MEMORY, NOSTALGIA AND HUMOUR IN THE OEUVRE OF DANILA VASSILIEFF (1897-1958), RUSSIAN ÉMIGRÉ ARTIST IN AUSTRALIA
Апстракт
Danila Vassilieff (1897 –1958) was a Russian émigré artist who lived and worked in Australia. By far the largest and most significant part of his painterly and sculptural oeuvre Vassilieff executed on Australian soil, in the states of New South Wales and Victoria.
This article explores Vassilieff’s visual arts ideas and idiom created within the parameters of his Russian and Slav cultural memory and characterised by his émigré experience. It argues that Vassilieff’s art was fully formed only after the artist’s experiencing an existence of a permanent émigré in Australia and that both his ideas and his idiom flourished in opposition to the cultural traditions of his new environment.
Vassilieff’s relationship with his Russian and Slav cultural heritage was traced in the monograph Imaginary homelands, the art of Danila Vassilieff (Bojic 2007). This essay complements the extant research by examining Vassilieff’s relationship with his Australian environment as reflected in his work.
Vassilieff’s experience of a permanent émigré formed his visual arts idiom and provided for the large pool of themes and topics in his work. Much of his oeuvre bridged the varied cultural traditions of his Russian homeland and the hardship he experienced living in a barren Australian land. There were two reasons for this. One was the artist’s position of being an émigré; the other was that of being an artist. His initial alone-ness in a new Australian environment allowed for his one-ness and thus contributed to the uniqueness of his expression and his oeuvre, recognised as such later on by his Australian peers.
The chronic trauma of being a permanent émigré was a continual feature of Vassilieff’s life and of his work. His deep feelings of nostalgia were an essential quality of his existence in exile. The artist himself would attempt to counterbalance this with his all-pervasive energetic good will and his refined sense of humour and sweet irony on occasions leading into a sarcasm, evident in many of his works.
Downloads
Референци
Alexander, Sidney.1978. Marc Chagall: A Biography. New York: G.P. Putnam's Sons.
Astbury, Leigh. 1997. The dog in Australian art. In Art and Australia. Vol. 35, no. 2. Sydney: Art ad Australia
Bojic, Zoja. 2007. Imaginary homelands: the art of Danila Vassilieff. Belgrade: Foundation Andrejevic.
Carroll, Mark (ed.). 2011. The Ballets Russes in Australia and Beyond. Kent Town, SA: Wakefield Press.
Grohmann, Will. 1958. Wassily Kandinsky. Life and Work. New York: Harry N Abrams Inc.
Kamensky, Aleksandr, 2005. Marc Chagall, An Artist From Russia. Moscow: Trilistnik,
Moore, Felicity St John.2012. Vassilieff and his art. South Yarra, Victoria: Macmillan Art Publishing
Opaleva, Natalia. 2014. Anatoly Zverev. Moscow: AZ Museum.
Sutton, Elizabeth. 1982. Father of the Melbourne Expressionist School Danila Vassilieff 1898 – 1958, Quintessential artist and innovator, Watercolours 1940-1955, Mind in creative process, paintings in twenty-six series in chronologic order. Melbourne: Niagara Lane Galleries.
Авторски права (c) 2020 Zoja Bojić
Ова дело е лиценцирано под меѓународната лиценца Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Авторите во списанието претставуваат оригинални дела врз основа на резултатите од сопственото истражување. Лицата кои дале значителен придонес во трудот се наведуваат како коавтори. Заедно со статијата, авторите (и коавторите, доколку ги има) треба да достават пополнет образец за пријава на трудот (Paper Submission Form), со кој се потврдува согласноста на авторот за објавување на трудот.
Списанието прифаќа научни трудови кои претходно не биле објавени. Не се прифаќаат трудови кои во голема мера ги повторуваат претходно објавените трудови на авторите. Повторувањето подразбира и компилација – текст составен од фрагменти од објавена монографија или голем број на претходно објавени статии. Плагијатот не е дозволен, како и прекумерното цитирање на туѓи трудови (една третина или повеќе од целиот труд). Сите цитати, цитирани извадоци и материјали мора да имаат цитирани автори и извори. Ако уделот на туѓиот труд е преголем, се препорачува да се скратат цитатите и да се зголеми обемот на оригиналниот текст.
Авторот треба да ги има сите потребни дозволи за користење на позајмените материјали и материјалите на други автори што ги користи во својот труд (илустрации и слично). Авторот гарантира дека статијата не содржи информации што не подлежат на објавување во отворен печат, вклучувајќи ги и оние што содржат или претставуваат доверливи информации.
Во списокот на литературата се вклучени само делата цитирани во трудот, како и линковите за страниците и изворите од кои е цитирано доколку станува збор за извори од интернет. На авторот му се препорачува да ги наведе во текстот изворите на финансиска поддршка на спроведените истражувања и стипендиите, доколку ги имало. Исто така, може да се изрази благодарност и до колегите кои придонеле или помогнале околу работата на текстот, а кои не се коавтори.
Со доставувањето на ракописот и образецот на апликација до редакцијата, авторот официјално се согласува со објавувањето на неговиот труд во „Филолошки студии“. Авторите се носители на авторски права и ги задржуваат сите права за објавување и користење на статијата. Авторите имаат право да ја повлечат статијата во кое било време до моментот на објавување на сајтот, со тоа што претходно за тоа, по писмен пат, треба да ја известат редакцијата на списанието.
Статиите се објавуваат бесплатно. Содржината е достапна под лиценцијата Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.
Издавачка Етика
Редакција
Сите трудови доставени до Редакцијата ги читаат прво нејзините членови и соработници за да се утврди дали се однесуваат тие на релевантната проблематика и дали одговараат на форматот на списанието. Редакцијата на „Филолошки студии“ гарантира дека разгледувањето на доставените трудови и нивните рецензии не зависат од: комерцијални интереси, пол, националност, верски убедувања, политички ставови и други фактори. Единствениот критериум при изборот е академското ниво на трудот.
Во зависност од рецензијата, статијата може веднаш да се прати за објавување, да биде отфрлена или испратена до авторот за измена и за доработка. Во случај на несогласување со забелешките на рецензентот, авторот има право да ги оправда своите ставови. Доколку од рецензентите се добиени контрадикторни мислења, текстот се упатува на трет рецензент или конечната одлука се заснова на гласање на членовите на Редакцијата, по одделното разгледување.
Рецензенти
Статиите испратени до Редакцијата минуваат процес на двојно анонимно рецензирање. Имињата на рецензентите не треба да му бидат познати на авторот на статијата и обратно. Рокот за рецензирање е три-четири седмици. Рецензентите можат да бидат членови на Редакцијата и автори на списанието што објавувале претходно во него. Онаму каде што е неопходно, за рецензенти се назначуваат специјалисти од други: организации, градови и земји.
Рецензентите треба да бидат специјалисти за предметно-тематската област на која се однесува статијата. Редакцијата треба да спречи каков било судир на интереси во врска со дадениот научен труд и со неговиот автор.
Рецензентот е должен да им обрне внимание на членовите на Редакцијата за секоја суштинска сличност или поистоветување меѓу ракописот што се рецензира и која било друга публикација што му е позната. Рецензентот, исто така, е должен да го држи во тајност трудот што му е доверен, да не го пренесува на трети лица ракописот што му е доверен нему за рецензија и пред објавувањето на публикацијата да не ги објавува информациите содржани во него.
Рецензентите треба да дадат објективна, непристрасна и аргументирана процена на трудот. Забелешките треба да бидат формулирани коректно, така што оценувањето на трудот се однесува само на текстот на статијата и на неговата содржина. Рецензијата треба да биде напишана добронамерно, а наведените забелешки имаат за цел да им помогнат на авторите да ги коригираат утврдените недостатоци и да ја подобрат статијата пред да биде објавена таа на веб-страницата на издавачот и пред да биде достапна за пошироката публика.