ПОЕТИКАТА НА СЛЕМ-ПОЕЗИЈАТА

Автори

  • Славчо Ковилоски Ss. Cyril and Methodius University, Skopje , Универзитет „Св. Кирил и Методиј“, Скопје

ДОИ:

https://doi.org/10.37834/JCP21410109k

Клучни зборови:

Поетри слем, изведбена поезија, слемер, хипхоп, стилски фигури

Апстракт

Во текстот се осврнуваме на слем-поезијата како изведбен начин на презентирање на литературата. Слем-поезијата најчесто се изведува на Потери слем-натпревари, фестивали и други настани и е производ на урбаноста и на урбаниот начин на живот, а врз неа се чувствува влијанието на хипхоп-музиката. Мешавината на слем-поезијата со хипхопот и со други форми на изразување, особено кај помладите, придонесува за менување или за подобрување на односот кон поезијата и перформативните уметности. Слем-поезијата посочува проблеми и проблематизира одредени веќе пос­тојни и општо прифатени ставови и состојби, а критички се осврнува и укажува на непосакувани тенденции во општеството. Техниките на создавање слем-поезија, кои се сметаат за релевантни, се однесуваат на структурата, јазикот, афектот и значењето. Функционирањето на слемот се одвива преку јазик што располага со сопствена терминологија и има своја поетика. Структурно, стиховите можат да бидат со рима или без неа, организирани во строфи, со интерпункциски знаци или без нив. Посебно внимание се посветува на мелодиката и на ритамот, кои умешниот интерпретатор ги користи за акцентирање и за потенцирање на стиховите што смета дека се важни за настапот. Со нејзината жива и разиграна интерпретација, ослободена од класичните сфаќања за поезијата како жанр, слем-поезијата и По­етри слем-манифестациите поттикнуваат нови генерации поети на кои им се овозможува да ги споделат своите ставови пред поширока публика.

Референци

Ковилоски, С. (2019а). Слем-поезија. Нова Македонија, 5 јуни.

Ковилоски, С. (2019б). Лириките на хипхопот. Нова Македонија, 12 јуни.

Ќулавкова, К. (прир.). (2007). Поимник на книжевната теорија. Скопје: Македонска академија на науките и уметностите.

Лотман, Ј. М. (2005). Структурата на уметничкиот текст. Скопје: Македонска реч.

Hilborn, N. (2015). Joey. Our Numbered Days. Minneapolis: Button Poetry, Exploding Pinecone Press.

Low, B. (2011). Slam School: Learning Through Conflict in the Hip-Hop and Spoken Word Classroom. Stanford University Press.

Sherman J. R. (ed.). (1997). African-American Poetry, An Anthology, 1773-1927. Mineola, New York: Dover Publications, Inc.

Smith, М. К., Kraynak, Ј. (2009). Stage a Poetry Slam: Creating Performance Poetry Events-Insider Tips And Lots of Examples. Sourcebooks MediaFusion.

Solar, M. (2005). Teorija književnosti. Zagreb: Školska knjiga.

Somers-Willett, S. B. A. (2009). The Cultural Politics of Slam Poetry: Race, Identity, and the Performance of Popular Verse in America. The University of Michigan Press.

Watts, Karen (compiler). (1994). 21st Century Dictionary of Slang. New York: Dell Publishing.

Williamson, J. W. (2015). The Hermeneutics of Poetry Slam: Play, Festival and Symbol. Journal of Applied Hermeneutics.

Преземања

Објавено

2021-06-20

Издание

Секција

Литература

Како да се цитира

“ПОЕТИКАТА НА СЛЕМ-ПОЕЗИЈАТА”. 2021. Journal of Contemporary Philology 4 (1): 109–118. https://doi.org/10.37834/JCP21410109k.