EDUCATIONAL OFFER AND INCLUSION IN NON-FORMAL ADULT EDUCATION AREA

Keywords: NON-FORMAL EDUCATION, LABOUR MARKET, INCLUSION

Abstract

Значителните промени во поглед на потребите и барањата за нови веш-
тини и компетенции на полето на пазарот на трудот кои се условени од сиг-
нификантниот технолошки развој, променливите економии, социјалните и
политичките уредувања на земјите, ги ставаат образовните системи ширум
светот (особено стручното образование и обука и образованието на возрасните)
пред голем предизвик – Како да ги оспособат индивидуите со вештини и компе-
тенции потребни за пазарот на трудот на иднината?
Остварувањето на оваа амбициозна цел е можно единствено преку про-
мена на парадигмата од „едно работно место за цел живот“ во „учење во те-
кот на целиот живот“ или „доживотно учење“. Неформалното образование во
контекст на концептот на доживотното учење е еден од начините кој овозмо-
жува стекнување релевантни вештини, ставови и компетенции на индивиду-
ите. Тоа ги надополнува недостатоците на формалниот образовен систем кој
бавно се адаптира на социоекономските промени карактеризиран со конзерва-
тизам, кој пак води до инерција на самите општества.
Овој труд претендира да ја претстави образовната понуда и инклузив-
носта во областа на неформалното образование на возрасните, анализирајќи ја
програмската понуда од една страна и инклузивноста на самиот неформален
образовен процес од друга страна. Добиените резултати се во насока на истак-
нување на добрите практики, како и предизвиците кон кои треба итно да се
постапи со цел остварување на целта за инклузија и еднаквост во контекст на
концептот на доживотно учење.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2020-12-16
How to Cite
Rizova, E. (2020). EDUCATIONAL OFFER AND INCLUSION IN NON-FORMAL ADULT EDUCATION AREA. Annual of the Faculty of Philosophy in Skopje, 73(1), 85-100. https://doi.org/10.37510/godzbo2073093r