ЛИКОТ НА ПЕНЕЛОПА ВО СОВРЕМЕНАТА АЛБАНСКА И МАКЕДОНСКА ПОЕЗИЈА
ДОИ:
https://doi.org/10.37834/Клучни зборови:
современа поезија, Пенелопа, позицијата на жената, Одисеја, митАпстракт
Во овој труд ќе се зборува за ресемантизацијата на ликот на Пенелопа во современата албанска и македонска поезија. Првенствено ќе се анализира зошто и како современите авторки го вклучуваат ликот на Пенелопа во своите песни. За анализа од албанска поезија ќе ги земеме песните на Линдита Ахмети, а за македонската поезија сонетите на Лидија Димковска, кои, исто така, ќе ги споредуваме со песните на Ана Димишковска. Од овие анализи ќе пласираме заклучоци дека Пенелопа во современата македонска и албанска поезија не останува наполно верна на ликот презентиран во Одисеја, но таа добива нови нетрадиционални вредносни, а нејзината сторија – нови интерпретации.
Референци
Атвуд, М. 2013. Пенелопеја, Скопје, Конгресен Сервисен Центар, Микена, Макавеј.
Димишковска, А. 1994. Соцветија, Скопје,Темплум.
Димковска, Л. 1998. Изгризани нокти, Скопје, Култура.
Мартиновски, В. 2013. Зоон поетикон, Скопје, Кликер книги.
Померој, С. 2005. Божици, курви,сопруги и робинки: жените во класична антика, Скопје, Слово.
Ahmeti, L. 2015. Nga mështeknaja e babait, Shkup, Portalb.
Ahmeti, L. 2004. Vetë përballë Erosit, Tetovë, Brezi 9.
Ahmeti, L. 1993. Mjedra dhe bluz, Shkup, Flaka e vëllazërimit.
Homeri, 2006. Odiseja, Tiranë, Onufri.
Vulf, V.2000. Një dhomë më vete, Tiranë, Çabej MÇN
